Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Cingla

Viktkurva pojkar

Är det någon som har en länk till aktuell tillväxtkurva för pojkar? Den på amningshjälpen ser inte ut som den på bvc. Vad jag förstår är det nya kurvor från år 2000. Kanske någon har "sin" hemma och vill skanna in den?
    Tack på förhand!!

• Svar på tråden Viktkurva pojkar
  • HeddaBigBum

hade ingen aning om att det fanns nyare kurvor... så jag puffar lite!

• Cingla

Går man på bvc nu är det ju de kurvor som används förstås! Min lille killes kurva ligger annorlunda på bvcs än den på amningshjälpens sida.

• Sessa25

Fick ett tips här på fl om en bra sida med viktkurvor. Vet ej om det är nåt sånt du letar efter.
    Kurvorna finns på:

www.barntotal.se

• Cingla

Egentligen är jag ute efter den kurva bvc har. Tyvärr har min bvs ssk gått för dagen och är inte där imorgon. Ingen på vc kunde hitta några "tomma" kurvor för de har precis renoverat.

Men länken var ändå bra för sidan verkade ju kul!

• HeddaBigBum

jag har en kurva, men ingen scanner... men jag kan kolla upp din sons längd vikt om du vill

• Cingla

Heddabigbum: tack det var jättesnällt men jag skulle behöva ha kurvan för att fylla i den själv.

Min lille har pga extra energibehov lite svårt att gå upp i vikt så vi väger ganska ofta. BVC ssk är ju inte alltid där när vi vägt själva så jag har tänkt be om en egen kurva men glömmer ju alltid det då jag är på bvc.

• HeddaBigBum

ahh... ok... jag har också en liten plutt, så de skriver oftast ut den åt mig varje gång.

• Karra1

De har väl nya kurvan på pampers hemsida? Där kan man ju fylla i vikt och längd och så

• Cingla

Pampers kurva är ju mer på skoj. Den är tyvärr lite otydlig oxå. Är som sagt ute efter bvc kurvan men tack ändå!

• Makaroner

Jag har iofs en kurva men den är ju ifylld

• Cingla

Makaroner! Om du tycker det är ok får du jättegärna lägga in en bild på den. Det gör inget om den är ifylld för min del. När är den ifrån?

Mumsen: Nej det var ju inte det. hittade oxå den sidan o den är oxå bra!

• Makaroner

oki. scannat den... ska lägga in den nu....

• Cingla

Åh så snällt! Väntar med spänning

• Makaroner

fixat. förstorade den så mycket jag kunde. Du fick med längd och huvud också. Den är från 1999.

Svar på tråden Viktkurva pojkar