• Helenmedh

Vad är detta? Katt med sår? *bild*

Upptäckte detta nyss, finns ett liknande vid andra örat också.. 
    Hon verkar inte besvärad eller att det kliar. Funderade på skabb men ser ingenting i örat eller runt förutom denna cirkel under.. Någon som har någon koll på vad det kan vara? 

• Svar på tråden Vad är detta? Katt med sår? *bild*
  • Majsan70

Sådär har en av mina katter haft på olika ställen av kroppen. Först trodde jag att det var stressbetingat, men sen bytte vi till ett foder utan spannmål och då försvann det. 

• Helenmedh
    Majsan70 skrev 2014-03-05 21:49:46 följande:
    Sådär har en av mina katter haft på olika ställen av kroppen. Först trodde jag att det var stressbetingat, men sen bytte vi till ett foder utan spannmål och då försvann det. 
    Vi har två katter till och ingen av dom har det. Kan det vara allergi då menar du? 
    Ska söka veterinär om det inte släpper snart men tänkte man kunde kolla om det var fler som hade haft lika.. 
  • Helenmedh
    piikachuu skrev 2014-03-05 21:54:26 följande:
    Ringorm?
    Njaee.. Kollat ringorm och då är ju märket mer "runt" med tydlig markering. Hennes är som ett svullet sår/utgjutning som börjar blöda då och då..
  • Majsan70
    Helenmedh skrev 2014-03-05 21:52:43 följande:
    Vi har två katter till och ingen av dom har det. Kan det vara allergi då menar du? 
    Ska söka veterinär om det inte släpper snart men tänkte man kunde kolla om det var fler som hade haft lika.. 
    Jag har 6 katter och bara den här katten har fått såna sår och de försvann som sagt när vi bytte foder. Många katter är ju känsliga för spannmål som ju normalt inte ingår i deras matintag. 
  • micha123

Min ena katt fick sådär och då insåg vi att han är allergisk mot gluten. Byt foder! :)

• nemo1

Ett besök hos veterinären idag är en självklarhet tycker jag.

• AAS10

Hade tagit min katt till läkaren med en gång med tanke på storleken på såret

• Helenmedh

Tack för svaren! 
    Har bokat in veterinär kl 13 så vi får se vad han säger... Men flera verkar haft problem med foder, vi bytte för ca en vecka sedan från deras vanliga så det kanske är det då.. 

• Majsan70
    Helenmedh skrev 2014-03-06 10:50:28 följande:
    Tack för svaren! 
    Har bokat in veterinär kl 13 så vi får se vad han säger... Men flera verkar haft problem med foder, vi bytte för ca en vecka sedan från deras vanliga så det kanske är det då.. 
    Gjorde ni byte rakt av?
Svar på tråden Vad är detta? Katt med sår? *bild*