skalkläder.
Skaloverall eller två delat skalsett? Vilket är bäst? Barnen är ca 1 år och 2.5år. :)
Skaloverall eller två delat skalsett? Vilket är bäst? Barnen är ca 1 år och 2.5år. :)
Ingen?
Jag hade skal overall till min när hon var liten, hur bra som helst, men nog mest en smaksak jag kör overall till hon inte vill mer tycker det är praktiskt när det inte glider isär
Skaloverall!
Jag tycker skalbyxor + skaljacka är bäst, även till små barn.
2delat till 2,5åringen med tanke på potträning. Mycket enklare att bara dra ner byxorna när det är bråttom än att brottas med en hel overall, det är även billigare att köpa ett par extra byxor än en hel extraoverall att ha ifall det sker en olycka.
Svårare att säga beträffande 1åringen. Där tycker jag det beror på hur overallen passar. Vår dotter hade olika storlekar på byxor och jacka när i köpte de första skalkläderna och då funkar ju inte overall.
Okej. Just nu använder barnen blöja bägge två. Men tänkte försöka ta tag i pottträning till sommarrn än är han inte alls redo då vi försökt.. har inte testat någon skaloverall alls på liten men han kan ha samma strl på tröjor och byxor annars. Och han kommer inte behöva ee åå dagis fören i höst och i oktober är han 1.5 år.. gudars så svårt detta är.. men vinåker mkt bil så på så vis känns tvådelat smidigast..
Föredrar inte skalkläder alls (fattar inte syftet de håller ju inte tätt??). MEN vår sista overall vi hade var i storlek 92 efter det var det mer praktiskt med 2 delade kläder.
1-åringen hade jag köpt skaloverall till och 2.5 åringen byxor och jacka. Ibland är det blött på marken trots att det inte är så kallt och då är det bra att kunna skippa jackan. Min dotter har aldrig blivit blött när hon använt skalkläder trots bad i vattenpölar.