• apelsinmandarin01

skalkläder.

Skaloverall eller två delat skalsett? Vilket är bäst? Barnen är ca 1 år och 2.5år. :)

• Svar på tråden skalkläder.
  • nozpa

Till vår 1 åring har jag köpt en overall. Till vår 2½ åring har jag köpt 2 delat. Är det inte blött ute så får 1 åringen helt enkelt ha en jacka på sig. :) Men enklare med overallen när dom snubblar runt i sandlådan. Enklare med 2 delat till lite större tycker jag.

• straw2008
    Rocket Mania skrev 2014-03-06 18:17:55 följande:
    Syftet är att hålla personen torr men samtidigt kan kroppen andas. Har du haft skalkläder som inte hållit torrt har du haft skalkläder av kass kvalitet eller som var måndagsex. Använder du galon eller?  TS: Jag skulle nog föredra overall men samtidigt har du nog mer nytta av byxa + jacka för då kan du använda bara det ena plagget vid behov.

Vi har köpt från polarn. O våra barn har aldrig någonsin svettats faktiskt. Nu kör vi galon med fleece under.
    I kinamockaskogen.....
  • Rocket Mania
    straw2008 skrev 2014-03-06 22:23:22 följande:

Vi har köpt från polarn. O våra barn har aldrig någonsin svettats faktiskt. Nu kör vi galon med fleece under.
    Varför reklamerade du inte? Galon är knappa tredjedelen så vattentätt som POPs skalkläder. 
  • Rocket Mania
    straw2008 skrev 2014-03-06 13:58:01 följande:
    Föredrar inte skalkläder alls (fattar inte syftet de håller ju inte tätt??). MEN vår sista overall vi hade var i storlek 92 efter det var det mer praktiskt med 2 delade kläder.
    Syftet med skalkläder: www.gneis.se/skal/
  • Flickan och kråkan

Appropå regnkläder som läcker. För våra barn har det rätt stor betydelse hur ben- och ärmslut ser ut. Det spelar liksom ingen roll hur bra materialet håller ute vatten om det forsar in där

• Rocket Mania
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-07 10:12:58 följande:
    Appropå regnkläder som läcker. För våra barn har det rätt stor betydelse hur ben- och ärmslut ser ut. Det spelar liksom ingen roll hur bra materialet håller ute vatten om det forsar in där
    Haha, nej det är ju en rätt svag punkt
  • fluu

Min är två år och vi kör overall. Hon är som mig och sin morfar, dvs alla kläder sitter på trekvarts hur vi än gör så med overallen blir det inte för många glipor i alla fall. Lättare att ta på för henne själv också.
    Skalkläder(vi har nameit) är guds gåva till barn, aldrig upplevt läckage.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • straw2008

Finns inget som upprör andra föräldrar så mkt som orden "skalkläder " "amma" eller " kejsarsnitt" hahah triggar igång de flesta.

I kinamockaskogen.....
  • Rocket Mania
    straw2008 skrev 2014-03-08 18:20:32 följande:
    Finns inget som upprör andra föräldrar så mkt som orden "skalkläder " "amma" eller " kejsarsnitt" hahah triggar igång de flesta.
    Tja. Du brukar ju hävda att alla skalkläder är skit och att flaska är bättre för amma är bara skräp. Vad hade du väntat dig för svar då?

Fungerande skalkläder är toppen. Fungerande amning för de som vill amma är toppen. Lev med det!
  • fluu
    Rocket Mania skrev 2014-03-08 18:30:03 följande:
    Tja. Du brukar ju hävda att alla skalkläder är skit och att flaska är bättre för amma är bara skräp. Vad hade du väntat dig för svar då?

Fungerande skalkläder är toppen. Fungerande amning för de som vill amma är toppen. Lev med det!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • straw2008
    Rocket Mania skrev 2014-03-08 18:30:03 följande:
    Tja. Du brukar ju hävda att alla skalkläder är skit och att flaska är bättre för amma är bara skräp. Vad hade du väntat dig för svar då? Fungerande skalkläder är toppen. Fungerande amning för de som vill amma är toppen. Lev med det!

?? Brukar jag ? Vet inte om du missat att jag ammat ?? Bara det att just de orden är så otroligt provocerande är kul tycker jag. Tycker VERKLIGEN inte att alla skalkläder är skit ??? Jösses vad du tolkar in.
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden skalkläder.