• Anonym (GAD)

Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon

Hej

Någon som gjort medicinsk abort tidigt som jag, enligt ul igår är jag bara i v 5. (tack och lov)
    Tog första pillret igår och fick med mig resten hem samt smärtstillande, så imorgon sker själva aborten.

Har 2 barn sedan innan så förlossningar har jag gått igenom med allt vad det innebär, smärta och så men ändå gruvar jag mig för hur det kommer kännas imorgon, hur ont det gör, hur mkt jag kommer blöda...

Hur har ni andra haft det vid tidig abort??

• Svar på tråden Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon
  • kma

Hej! Jag gjorde medicinsk abort för exakt en vecka sen och var precis som du i vecka 5! Jag var på sjukhuset och fick alvedon och andra smärtstillande tabletter men jag behövde bara ta alvedonen. Hade som mensvärk på sjukhuset men alvedonen hjälpte och sen kan jag verkligen rekommendera att du lägger någon värmedyna eller en varm flaska eller nåt på magen. Supereffektivt och jätteskönt!! Jag blödde väldigt lite i två dagar men tredje dagen kom det rätt stora mängder och så höll det på varannan dag. Men nu har jag blödigt väldigt lite i två dagar så jag hoppas det slutar snart :) har inte haft jätteont under denna vecka utan alvedon har funkat bra! Kan garantera dig att du redan har upplevt värre smärta vid förlossningen av dina barn, smärtan av en abort går nog inte att jämföra :) så du ska inte oroa dig! Det kommer gå bra. Lycka till!

• Anonym (GAD)

Tack!!

Det låter som det var lindrigt för dig!!! Skönt att höra!! Har du kunnat jobba denna vecka?
    Jag hoppas bara att allt sätter igång efter man stoppat upp tabletterna i morgon bitti:)

Ska absolut ha värmedyna på magen, det brukar vara skönt!

• Alla hemma

Har gjort abort pga Ma där det upptäcktes att fostret dött i vecka 9. Vet inte om det går att jämföra med din abort, men för mig kändes det mindre än en mens och gjorde inte alls ont efter allt kommit ut samma dag. Blödde ca en vecka.

Barnmorskan sa att det oftast inte gör lika ont om man fött barn tidigare. Hoppas det kan vara till nån tröst!

• Anonym (GAD)
    Alla hemma skrev 2014-03-06 13:52:54 följande:
    Har gjort abort pga Ma där det upptäcktes att fostret dött i vecka 9. Vet inte om det går att jämföra med din abort, men för mig kändes det mindre än en mens och gjorde inte alls ont efter allt kommit ut samma dag. Blödde ca en vecka.
    Barnmorskan sa att det oftast inte gör lika ont om man fött barn tidigare. Hoppas det kan vara till nån tröst!

• Anonym (Anna)

Gjorde också abort i vecka fem. Hade nästan inte ont alls, behövde inte ens ta alvedon. Det blödde lite i tre-fyra dagar och fick sen en brun flytning under några dagar. Har inte fött barn men det var så lite blod och bara lite ont första dagen att jag ringde läkaren och undrade om det verkligen var rätt piller jag fått Det var det och allt gick bra även om jag blev helt ställd över att kroppen klarade det så bra. 

Lycka till och var lugn. Du har ju till och med fött barn så jag tror din kropp klarar det här utan större problem.

• Fantasilös

Gjorde abort v 7. Dagen efter första pillret låg jag hela dagen och kräktes. Kunde varken röra mig eller äta utan att spy. Mitt på dagen helt utan förvarning kom allt ut. Fick ändå ta tabletterna i slidan men hade inte ont överhuvudtaget.

• Anonym (GAD)

TACK för att ni delat med er! Tänk att det kan vara så olika, men det är väl så, vi är ju alla olika individer:)

• kma
    Anonym (GAD) skrev 2014-03-06 13:49:01 följande:
    Tack!! Det låter som det var lindrigt för dig!!! Skönt att höra!! Har du kunnat jobba denna vecka? Jag hoppas bara att allt sätter igång efter man stoppat upp tabletterna i morgon bitti:) Ska absolut ha värmedyna på magen, det brukar vara skönt!

Ja jag hade tur :) Jag sjukskrev mig den här veckan innan jag gjorde aborten för att jag inte var säker på hur jag skulle må. Jag har ett jobb där jag inte kan gå på toa när som helst så jag ville inte riskera att jobba om jag skulle blöda mycket. Men jag hade kunnat jobba från igår och framåt men börjar inte jobba för ens på söndag, bättre att va på den säkra sidan ;) skriv gärna imorgon och uppdatera hur det går för dig! :)
  • Anonym (GAD)

Jag tog cytotecen för en timma sedan och nu har jag rätt så ont så det är väl pä gång

• Anonym (GAD)

det onda gav sig med värktabletter och nu väntar jag bara på blödningen...vad jag förstår kan det ta ett tag innan det kommer igång??

Svar på tråden Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon