Inlägg från: Anonym (GAD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (GAD)

Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon

Hej

Någon som gjort medicinsk abort tidigt som jag, enligt ul igår är jag bara i v 5. (tack och lov)
    Tog första pillret igår och fick med mig resten hem samt smärtstillande, så imorgon sker själva aborten.

Har 2 barn sedan innan så förlossningar har jag gått igenom med allt vad det innebär, smärta och så men ändå gruvar jag mig för hur det kommer kännas imorgon, hur ont det gör, hur mkt jag kommer blöda...

Hur har ni andra haft det vid tidig abort??

• Svar på tråden Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon
  • Anonym (GAD)

Tack!!

Det låter som det var lindrigt för dig!!! Skönt att höra!! Har du kunnat jobba denna vecka?
    Jag hoppas bara att allt sätter igång efter man stoppat upp tabletterna i morgon bitti:)

Ska absolut ha värmedyna på magen, det brukar vara skönt!

• Anonym (GAD)
    Alla hemma skrev 2014-03-06 13:52:54 följande:
    Har gjort abort pga Ma där det upptäcktes att fostret dött i vecka 9. Vet inte om det går att jämföra med din abort, men för mig kändes det mindre än en mens och gjorde inte alls ont efter allt kommit ut samma dag. Blödde ca en vecka.
    Barnmorskan sa att det oftast inte gör lika ont om man fött barn tidigare. Hoppas det kan vara till nån tröst!

• Anonym (GAD)

TACK för att ni delat med er! Tänk att det kan vara så olika, men det är väl så, vi är ju alla olika individer:)

• Anonym (GAD)

Jag tog cytotecen för en timma sedan och nu har jag rätt så ont så det är väl pä gång

• Anonym (GAD)

det onda gav sig med värktabletter och nu väntar jag bara på blödningen...vad jag förstår kan det ta ett tag innan det kommer igång??

• Anonym (GAD)

4 st. eftersom det inte hade börjat blöda efter fyra timmar tog jag två till.enligt barnmorskans instruktioner. Jag blöder inte särskild mycket men det kanske är så när jag bara var i v 5

• Anonym (GAD)

Det tycker jag att det gör. .det har kommit igång nu iallafall. Men har inte särskilt ont:)

• Anonym (GAD)
    kma skrev 2014-03-08 08:32:39 följande:
    Så du har börjat blöda nu? Jag fick också 4 vaginala och sen 2 att svälja. Jag började blöda lite på sjukhuset och fick då åka hem men sen dröjde det 2-3 dagar innan det kom igång ordentligt.

verkar vara samma för mig. ..har som en vanlig mens bara. Hade förväntat mig att blöda mycket mer. Men det kanske kommer. .
  • Anonym (GAD)

Allt har gått jättebra, det enda som känns jobbigt just nu är att jag är så trött, matt liksom. Men det kanske är pga allt hormonellt i kroppen.

Var ni andra också trött efteråt??

• Anonym (GAD)
    Anonym (lättad) skrev 2014-03-10 22:44:56 följande:
    TS: Hur gick det?? Satte blödningarna igång ordentligt sedan? Gjorde medicinsk hemabort igår hemifrån och var som dig i vecka 5...kändes inte särskilt mkt, som mensvärk liksom bara och började blöda efter två timmar men blöder som mens både igår och idag...inte särskilt mycket faktiskt!
    Jodå det kom igång men som en vanlig mens bara, och är så fortfarande. Har inte alls haft nån störtblödning eller så, som man kan läsa om att en del har. Så det har gått bra! Det som känns jobbigast just nu är att jag är så matt och trött. Är faktiskt hemma från jobbet idag.
  • Anonym (GAD)
    Anonym (lättad) skrev 2014-03-16 23:02:15 följande:
    Samma här för mig...har varit mer eller mindre som min egna mens och nu kommer det knappgt ngt lite bara...var exakt en vecka sedan aborten..hur är det för dig nu TS?

typ slut på blödning nu. så det känns skönt. Det är som att jag skulle ha haft en vanlig mens.
  • Anonym (GAD)
    Anonym (lättad) skrev 2014-03-17 21:06:22 följande:
    Exakt som för mig ju! Kanske e vanligt att det är mer som en mens när man e så tidigt gången som vi var vid aborten liksom! Skönt att man gjorde det väldigt tidigt faktiskt!

Ja verkligen!!!! Jag tror oxå att det hänger ihop med att vi bara var i v 5. Är enormt lättad över att jag upptäckte graviditeten så tidigt:))
  • Anonym (GAD)

Alltså det går  inget vatten när man är i v 7. Bara som höggravid.

Oroa dig inte för mycket. Jag klarade mig bra på Alvedon och Voltaren. Hade bara som lite mensvärk. För dom allra flesta är det ju inte som personen ovan beskrivit (orolig) utan det brukar gå väldigt enkelt och smidigt när man är så lite gången i graviditeten.

• Anonym (GAD)
    Anonym (återbesök?) skrev 2014-05-01 18:32:54 följande:
    TACK! Skönt att höra! 
    Varsågod! Ja, jag förstår inte varför man ska skriva i såna här forum med sina skräckupplevelser. Det skapar bara oro hos andra.

hoppas det gått bra för dig. för mig var det som en vanlig mens. inte mer inte mindre. hade jag inte vetat om att jag var gravid o hade fått missfall hade jag trott att jag bara fick min mens.
Svar på tråden Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon