Inlägg från: Anonym (återbesök?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (återbesök?)

Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon

Skönt att läsa att det gått så bra för er! Har gjort misstaget att läsa en del skräckisar här om medicinsk abort...
    Jag ska göra i nästa vecka, kommer då vara i v6, hoppas det går lika smidigt som för er!

Jag tänkte bara höra om ni varit på återbesök och om allt har gått fortsatt bra?

Anonym (orolig) skrev 2014-04-12 16:00:26 följande:
    Jag ska också göra abort. Jag vet dock inte vilken vecka jag är i, men tror 5. Vet inte om jag klarar medicinsk abort men om den är sådär smidig som eran skulle jag göra det! Ska till KK på onsdag. Vi får se vad de säger..
    hur har det gått för dig?
  • Anonym (återbesök?)
    Anonym (orolig) skrev 2014-04-26 11:20:22 följande:

10 cm?!?!!?
    fick du på riktigt ut en 10 centimeters klump? ojoj, det lät inte kul... Och när du skriver att vattnet gick, vad menar du då? var det mycket eller? Jag har hört att det bara är blod som ska komma ut... Skäms

Tack för din berättelse! Jag ska göra aborten hemma så det blir lite annorlunda än för dig.. Är lite nojjig för smärtan men 10 minuter ska man väl klara av. Min barnmorska sa också att det är just innan man får ut det mesta som det gör värst ont men att det ska släppa sen.

Jag tog första pillret igår på morgonen och på kvällen kom det gul flytning så det kan väl varit slemproppen då... Imorn ska jag ta slidpillrena och har fått med mig massa smärtstillande... Är nästan mer nervös över morfinet än smärtan.... men sån är jag...

hoppas allt gått fortsatt bra för dig.
  • Anonym (återbesök?)
    Anonym (GAD) skrev 2014-05-01 14:22:26 följande:
    Alltså det går  inget vatten när man är i v 7. Bara som höggravid.

Oroa dig inte för mycket. Jag klarade mig bra på Alvedon och Voltaren. Hade bara som lite mensvärk. För dom allra flesta är det ju inte som personen ovan beskrivit (orolig) utan det brukar gå väldigt enkelt och smidigt när man är så lite gången i graviditeten.
    TACK! Skönt att höra! 
  • Anonym (återbesök?)

Det har gått hur bra som helst för mig! Tog alvedon, diklofenak och nåt för illamående och kände INGEN smärta alls förrän efter lunch då jag antar att de smärtstillande började avta. Då fick jag lite lätt mensvärk, men hade blött ut det jag skulle redan och sen dess har jag bara som vanlig mens.

Håller verkligen med dig att det är onödigt att sprida skräckhistorier! Åh vad jag önskar att jag inte läst de trista historierna, vad mycket oro jag hade sluppit! Menmen, när man är på väg att göra något sånt här som är så ovisst så är det väl vanligt att söka all info man kan för att förbereda sig..

Visst ska man vara informerad om risker, men all den informationen får man ju på abortmottagningen och de vet också hur eventuella komplikationer som uppkommer ska hanteras... Fullständigt onödigt att läsa sig till det på forum. Så mitt tips till andra som kanske läser här inför abort, tänk positivt och scrolla snabbt bort skräckhistorierna!

Svar på tråden Gravid i v 5-medicinsk abort imorgon