Hur är frisöryrket? Måste man vara mycket kreativ? Godkända skolor?
Hej,
Jag funderar på att studera till frisör, då jag alltid varit/är intresserad av trender/mode, tycker om att fixa mitt eget hår
Men jag är ändå lite osäker...Jag är lite rädd för att man måste vara mycket kreativ, vilket jag inte tycker att jag är så mycket. Hur är det med de egentligen, måste man helst vara det? Jag är lite rädd att det kanske kommer en person som kommer och vet inte alls vad han/hon vill med sitt hår och säger: "gör vad du vill"...Det är en situation jag är rädd för...eftersom jag kanske inte är så kreativ.
Att man ska tycka om att arbeta med människor är inga problem för mig, då jag har många års erfarenhet inom serviceyrken, så jag vet hur det är att arbeta med människor och det är något jag verkligen tycker är roligt.
Hur ser egentligen arbetsmarknaden ut? Finns det jobb, eller startar dom flesta eget?
Jag bor i Malmö, och vill läsa på en godkänd skola. Vet att Scandinavian Hair Academy i Malmö är godkänd, men vill även söka på fler skolor om man nu inte skulle komma in på den.
Är Leep godkänd? Jag vill gärna läsa i Malmö, då jag bor i Malmö (kan ej flytta någonstans då jag har en sambo och en son).