Dränerad på energi/vet inte vad hon vill
Efter ett par stormiga månader mellan mig och min sambo som slutade i separation där vi i sista stund återförenades i en gemensam satsning lever vi nu i någon sorts vakum.
Min sambo känner sig helt dränerad på energi och har inte känslor för någonting. Jag har ändrat mig på alla delar jag fått kritik för och är nu mycket delaktig i allt arbete i hemmet och med barnen och jag arbetar mindre än 40 h/v.
För mig är det ett mycket stort problem att hon inte vet vad hon vill. Jag upplever att det saknas vilja och att det saknas ansträngning. Jag saknar svar på en del frågor och jag saknar hopp baserat på vad hon säger. Dels dras jag med i fel riktning och dels känner jag oro inför framtiden och vågar inte riktigt satsa på den (i form av gemensamma projekt med trädgård, hus, resor etc.) förrän vi rett ut våra grundläggande problem.
Hon säger att jag ska ge henne tid och att andningshål i form av nytt jobb, träffar med väninnor och annan egentid kanske gör att hon känner glädje igen. Hur mycket tid ska man ge det? Hur ska man hantera det? Jag måste också överleva och just nu känns det som att jag inte vet vad vi har eller inte har och allt bara är en seg gröt som man rör runt i vilket gör att jag lägger tankarna i fel riktning och har svårt att fokusera på mitt arbete etc. vilket naturligtvis är ohållbart annat än under en kortare tid.
Någon som känner igen sig i situationen?