• Rockabilly

ni med långa menscyklar , äl?

Hej ni som har långa menscyklar , hade ni någon äl? Vad beror era långa cyklar på? Hade ni svårt att bli gravid? Jag har olika långa cyklar mellan 35-52 dagar har de varit nu de srnaste . Försökt bli gravid i 2 år 9 månader nu.

• Svar på tråden ni med långa menscyklar , äl?
  • Riktigragger

Här är en till som försökt i snart 2 år. Har cykler på 32 dagar, ibland upp mot 35-40.
    Vet ej när jag har ÄL eller om jag ens har det.

Ska in på undersökning och utredning efter våren då man måste enligt vår kommun vara över ett visst antal år innan fertilitetsutredningar kan göra.

• Rockabilly

Ok vi har ansökt om utredning men får ingen än vi är för "unga" 23 å 24 år , Men ringde till gyn och ska in om några veckor å kolla varför jag har långa cyklar , hoppas jag får nåt svar =)

• LIsasz

Använder ägglossningstest. Har även rätt så oregelbunden och få symtom, förbrukar många test, men om man vet hur man ska göra det så funkar det bra, Det gäller att testa OFTA

• Nin

Jag har långa cirklar, har de senaste 2 månaderna ägglossat på dag 13 respektive dag 14. 32-36 dagars cyrklar

• Ingrediensen

Långa cykler beror oftast på PCO. Jag har det och har också cykler ungefär som dina. Dock blir de oftare ca 33 dagar nu sen jag blivit äldre. För mig är det så att när de är runt 33 dagar har jag haft ägglossning men är de längre har jag inte haft det.
    Det första sjukvården provar vid PCO är oftast att skriva ut Pergotime för att hjälpa ägglossningen. Men om du nu inte får komma på utredning finns det en del saker du kan prova själv:
    Äta enligt LCHF. Viktigaste vapnet mot PCO enligt de flesta insatta läkare
    Munkpeppar (Agnus Castus). Hälsokost som hjälpt många att få regelbunden ägglossning (inkl mig själv)
    Dessa saker tycker jag att du kan prova även utan diagnos.

Svar på tråden ni med långa menscyklar , äl?