Inlägg från: Jennelii |Visa alla inlägg
  • Jennelii

70-tals tv-program

När jag var liten var det ett superbra program (tyckte jag då) som var med...nää...vad hette han nu då? Den där långa med lockigt hår som hade gröna kläder i Saltkråkan (Ruskprick o Knorrhane). Nåja, det var han och en tjej och dom pratade med nån i månen som hette Andersson. Och så sjöng dom "Jorden till månen hallå hallå....Andersson nu ska du titta på...hmm...hmm...hmm...hmm...fantastisk grej, nu ska du lära dig" Det var på utbildningsradion tror jag, eller skol-tv eller vad det hette då =)

Farbror Frippes skafferi gillade jag oxå massor =)

Sen fanns det ett program med Gösta Ekman (??) och nån som hette Lena som oxå var bra (DÅ!!) dom var och klättrade bland kuber dom hade eller om det var träd inne i en studio och i ett program var det skumbadsskum i hela studion...

Himla kul program det fanns förut, nån som känner igen dom? Särskilt det med Andersson i månen...ahh...Tage Danielsson hette han ju =) Men programmet, vad hette det??

• Svar på tråden 70-tals tv-program
  • Jennelii

Ingen aning...men kul med svar iaf =)

• Jennelii

Klotet...det hette Klotet!!!!!!! =) Fast det hette Andersson i nedan oxå....googlade fram det efter jag fått ditt svar =) Men det var Klotet jag kände igen....

• Jennelii

Ja underbart...minns fantomen och när dom åt telefoner....efter det skulle jag bara äta lakritspipor =)

• Jennelii

Ballongen spricker var oxå kul =) Fröken ensam hemma, Jakob Dunderskägg...Jul hos Julofsson...kan det varit Lenas låda jag menade först tro? Slödder....Matulda o Megasen, Spöket i garderoben, Urcellen Ellen....UNDERBARA barnprogram!!!!!!!!!! Det borde gå fler repriser, men undrar hur dom skulle vara att se nu. Jag gillade verkligen dom programmen...

Svar på tråden 70-tals tv-program