• smulan8504

Hur länge drack era barn välling?

Hur länge ger man sina barn välling egentligen? Mitt barn är snart tre år och får fortfarande välling, oftast vill han ha en flaska på kvällen, likaså om han vaknar på natten vilket han oftast gör! Känns som att han egentligen inte behöver vällingen, men han tycker att det är gott. Så.. Hur länge ger man sina barn välling egentligen?

• Svar på tråden Hur länge drack era barn välling?
  • pigglet

Våra har fått tills de själva velat sluta. De har då varit 8, 5 och 9 år.
    Finns ju vuxna som dricker välling också.

• Philippa

Man ger tills dom själva inte vill ha.... såklart.

• Jordgubben82

Mina söner är snar 3,5 och dom dricker välling, men tänkte att han som blir fem ska sluta nu till sommaren när han fyller fem, tycker han ser lite stor ut att dricka välling, i ned han gör det i flaska och vägrar göra det i något annat.

• Modernmom

Två år ungefär. Men sambos barn drack välling ur flaska till han var sex år..........

• jagVILL86

Våran äldsta som är 3 år dricker välling fortfarande fast i glas då han bara bet sönder nappen på flaskan, våra barn kommer få dricka välling så länge de vill!

• Natulcien

Välling har ingen åldersgräns. Det finns ju många vuxna som äter/dricker välling också. Fast man slutar förhoppningsvis med att inta det ur nappflaska så småningom...

• blåbär123

Min dotter vägrade helt plötsligt välling en morgon. Erbjöd i några dagar men hon ville inte. Hon var 18 mån

• mammalovis

Min dotter fick sluta med nappflaska för några veckor sedan, då hon ofta bet sönder napparna eller tryckte ner dem i flaskan. Istället fick hon dricka i pipmuggen för att inte spilla i soffan. Det var hon allmänt missnöjd med, så nu har hon nog slutat för några dagar sedan efter hon har druckit minimalt i flera dagar (visserligen i samband med sjukdom). Hon är 3 år och 2 månader. Annars grunnade jag mer hur länge det var rimligt, då vi kört med 6 månaders majsvälling. 2-årsvälling med müsli ratade hon.

• fesun

Vår son är snart tre och ett halvt och dricker fortfarande. Han har alltid varit liten i maten så jag tycker bara att det är bra att han får i sig något innan han ska sova! Han får dricka det så länge han vill, och detsamma gäller lillebror. Ska försöka få bort nappflaskan men har inga stora förhoppningar om att det kommer gå.

• Ernst Hugo

Välling kan man dricka hela livet.

Postbanken, postbanken, pooostbanken....
  • emmisss

Min tjej e snart 4 år...dricker fortfarande...

Dock börjar jag se ett liter problem med att hon inte är torr på natten...dricker hon inte välling på kvällen, kissar hon inte på natten...

• AnnelieK

Jag kan tycka att det är konstigt att låta en 4-5 åring ligga med välling i flaska som en bebis. Men om barnet gillar välling kan barnet dricka ur mugg/glas. Det är viktigt att dom lär sig äta vanlig mat och inte bli ersatt med välling. Börjar dom komma upp i ålder som 4,5,6 och vill ha flaska som en bebis när det är den åldern dom vill va stora och självständiga.

• hanna021

Syrrans äldsta är  13,5år och dricker nestle päron välling fortfarande ur kopp på morgonen till frukosten.

Och Jag själv 33år brukar ta en kopp av dotterns päronvälling till smörgåsen på morgon.

• AnnelieK

Det tycker jag är lugnt att dricka välling. Det är mest att ge det i flaska som bebisar dricker ur som jag kan tycka att det finns en gräns på. Jag känner en mamma som ger sin 5åriga dotter i flaska morgon, kväll och mysstunder. Varför? Sen säger mamman att det är så konstigt att hennes dotter inte har bordskick och inte äter middag. Kan va för att mamman ger välling tre ggr om dagen och att den hör flickan gillar att prata som en bebis och bli behandlad som en bebis. Det är hur du ger vällingen inte själva vällingen.

• fluu

Just mitt barn har aldrig druckit välling, men det är ju många vuxna som äter välling så det finns ju inte direkt någon övre åldersgräns. Begränsa det till dagarna bara kanske?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Hur länge drack era barn välling?