Inlägg från: Realist1979 |Visa alla inlägg
  • Realist1979

BF i oktober Göteborg

En till här! BF i slutet av oktober om allt går som det ska Är det ditt första? Andra för mig. Känns lite overkligt. Inskrivning på måndag!

• Realist1979

Öster om Göteborg vid 190an. Var hos bm första gången idag för hälsosamtal men det känns fortfarande overkligt Är grymt trött dock. Men tänk att vi antagligen går runt men små kulmagar i sommar och äter glass, vad jag längtar! Har ni börjat berätta än?

• Realist1979

Mina föräldrar vet, inte fler än höll på det till vecka 12 sist för så gott som alla får se hur vi gör nu. Kul med en till Hattifnattan! Jag är 34, bor med min man, hundar och dottern. Ni?

• Realist1979

Jag har mått som en rugguggla de senaste veckorna. Vagt illamående dygnet runt. Kan bara äta vissa (onyttiga) saker, jag som nästan aldrig äter socker äter nu godis och dricker saft hela tiden, det lindrar lite. Yr när jag reser mig. Trött som en tok, skulle vilja ta en siesta på jobbet varje dag men funkar dåligt... Mår ni bra?

Inget handlat än, har kvar typ allt sen förra. Dock är det nästan bara rosa och flickkläder så kanske får man handla om allt

• Realist1979
    bolltjej35 skrev 2014-03-28 18:29:09 följande:
    Realist 1979. GIllar din beskrivning av att må som en rugguggla. Går det också. Framförallt på eftemiddagen kvällen när jag kommer hem från jobbet, men även mitt på dagen på jobbet framförallt i slutet på veckan när man är trött. Deckar i soffan runt 20 varje kväll. Tjoho vad livet är kul just nu.

Hihi visst är det härligt att ha så mycket energi kvar när jobbet är avklarat... Förra gången gick mitt över efter några veckor. Men det var tufft fram till dess. Illamåendet är dock lite mindre för mig nu. Ska få tid till KUB snart. Hur kommer ni göra om ni får en hög risk? Hattifnattan har du fått en hög risk eftersom du ska göra moderkaksprov? Hur gick det förresten, var det läskigt?
  • Realist1979

Välkommen valere! Vad skönt Hattifnattan, vad blir det för någon? Är nu i vecka 11. Ser ut som att jag är gravid i vecka 25... Kan knappt knäppa byxorna! Har ni berättat på jobbet? Hade tänkt vänta till vecka 15 ungefär men vet inte om det går...

• Realist1979

Har ni funderat på namn förresten? Pojknamn är vi eniga om men flicknamn har vi ingen aning...

• Realist1979

Spännande med UL bolltjej hur gick det?? För två veckor sen ungefär blev min mage stor som en fotboll, känns som att jag är i vecka 30 (17+5 nu) Omöjligt att dölja, men det är väl vanligt med andra barnet. UL nästa vecka ska se om vi kan se kön, hade varit skönt att kunna städa ur alla gamla barnkläder innan om det visar sig vara det andra könet...

• Realist1979

Välkommen! 3 veckor på svar av fvp? Det var länge! Vad fick du för risk på kub? Trist men går säkert bra för dig! Hur gammal är din dotter? Har börjat känna bebisen ordentligt nu, kan känna hur den ligger och att den sparkar ibland. Nu börjar det kännas verkligt!

• Realist1979

Vi frågade om kön, blir antagligen en pojke här med berättade på jobbet för flera veckor sen när det började synas, ser verkligen höggravid ut... Så kan det tydligen bli med andra barnet kommer inte ihåg hur det var med första. Bolltjej, det är väl bra med en chef som ändrar på det mesta, då är hen ju van vid förändringar Tänkte nog ta föräldraledigt några veckor innan så man hinner boa och vila upp sig, hur kommer ni göra?

• Realist1979

Hur går det för er? Här är det tungt, har gått upp en hel del i vikt och har inte musklerna att bära upp det känns det som. Oktober känns ofantligt långt bort och förstår inte alls hur jag ska klara att jobba, är konstant trött. Mysigt när den lille sparkar och rör sig men ibland ligger han konstigt och trycker så det är riktigt obekvämt. Hur ska detta gå när jag blir ännu större?? Lite less på det redan.

• Realist1979

Håller med om att det går upp och ner, just idag känns det mycket bättre kan oftast vila en stund på jobbet, det hjälper mycket. Vissa dagar när det varit extra jobbigt jobbar jag hemma. Har haft en extrem smärta i nedre delen av magen ibland, antagligen något ligament eller en sträckning. Kramp får jag för jämnan men det är ju också "normalt"... Vad vi står ut med men belöningen är ju obeskrivlig

Usch bolltjej det låter inte alls kul. Hur lågt blodvärde har du? Kanske kan du bli sjukskriven på halvtid så har du ändå kvar jobbet litegrann om det inte känns bra att vara helt sjukskriven? Själv hade jag inte haft något emot att gå ner till 75% och få sovmorgon, det hade behövts snart får jag ta ut föräldradagar, kommer nog gå ner i tid då och gå hem två-tre veckor innan bf.

• Realist1979
    MissErabel skrev 2014-08-12 22:57:10 följande:

Hej!

Här håller vi just nu på med förskoleinskolningen på vår 19-månaders. Alltså, att göra detta i mitt tillstånd, jag får ett sånt hormonpåslag av anspänning haha! Reagerar helt orimligt på allt och är världens sämsta på att vara trygg och lugn. Gud, låt dessa veckor passera tills lillen har kul med sina nya små kompisar.

Med bebisen i magen är det bra, jag får göra ultraljud varje gång hos BM för att hjärtslagen är så svår att hitta för att bebisen är otroligt livlig. Hjärtat slår snabbt också, runt 150-160. Vår son tog sig sällan över 140 i magen, undrar om könteorin stämmer?

Haha dessa hormoner! Men bra ändå att ha inskolningen klar till föräldraledigheten så han kan få komma iväg några timmar per dag sen. Själv gråter jag för minsta lilla sorgliga sak... Går något fel känns det ibland som att hela huset rasar
Svar på tråden BF i oktober Göteborg