• Becci

BF i oktober Göteborg

Hoppar in här! Har BF den 3 oktober och bor här i Göteborg nära redbergsplatsen :)
    Vore kul att träffa andra i samma situation!

• Becci
    Becci skrev 2014-05-19 15:15:44 följande:
    Hoppar in här! Har BF den 3 oktober och bor här i Göteborg nära redbergsplatsen :)
    Vore kul att träffa andra i samma situation!
    Första barnet, glömde jag att lägga tillCool
  • Becci
    MissErabel skrev 2014-05-19 19:42:42 följande:
    Välkommen! Bra BF-dag, det är min födelsedag, hehe. Jag har 21 oktober, bor i Gamlestan och väntar barn nummer två. Ettan kommer inte att ha hunnit fylla två år så det blir väl full rulle.

Går du på stora vårdcentralen vid Gamlestadstorget?

Den här tråden är ganska tyst, men jag hoppas den vaknar till när vi börjar närma oss lite mer.
    Nej jag är på Närhälsan vid Munkebäckstorget :) Ja, full rulle kan jag tänka mig!
  • Becci
    MissErabel skrev 2014-05-23 09:11:16 följande:
    Då har du säkert nära till Kulturhuset Kåken också, jag gillar deras öppna förskola!

Gud, jag måste börja äta järntabletter snart tror jag, tröttheten från i början har släppt men är helt energilös ändå. Har ultraljud + vanligt barnmorskebesök på tisdag, får se vad jag har för värden då.
    Tack för tipset! Hade ingen aning om att det fanns. Jag måste ju "lära" mig alla saker man kan göra när man är mammaledig, för att komma ut och träffa folk.

Min trötthet försvann i v14/15 och hoppas den håller sig borta ett tag till.

Visst hade du barn sedan innan?
  • Becci
    Majagräddnos78 skrev 2014-05-28 21:38:22 följande:

Hej! Det ser lite fullt ut i andra trådar, ok att vara med, BF 9 okt? Är 36, bor i Torslanda och det är andra barnet. Storasyster längtar verkligen! Jag kan inte glädjas helt pga dåligt kub, tog fostervattensprov i förrgår och får nu vänta tre veckor på svar. Har sammandragningar och måste ligga still, tråkigt men man får väl passa på att vila upp sig smile1.gif

Hoppas verklige det går bra"majagräddnos78"????
  • Becci

[quote=73333184][quote-nick]Becci skrev 2014-05-29 09:01:21 följande:[/quote-nick]Hoppas verkligen det går bra"majagräddnos78"

• Becci
    Majagräddnos78 skrev 2014-05-29 10:09:35 följande:

Verkligen typiskt! Med dottern 2009 fick de inte säga könet på Östra, men hon låg med benen isär och vi bad bm zooma. Både jag och min man sa att vi inte såg nåt. Just det, sa bm!!! Betyder det att det inte finns nån snopp? frågade jag, då bara log hon. smile2.gif . Har moderkakan i bakvägg, är i v 17. Vill ni andra får reda på kön?

Vi tog reda på könet vid UL för 2,5 v sen. BM zoomade in en hel del och hon trodde det var en tjej. Men bebisen hade benen så tätt ihop och hon kunde inte garantera.

Nu är man helt inställd på en tjej, farligt ;)
  • Becci
    PoL skrev 2014-06-07 15:31:36 följande:

Hej! Hoppar gärna in här om jag får? Bor strax utanför Gbg, i Kungälv, och väntar 3e barnet med bf 3/10 (såg att det var fler med nästan samma bf, kul!). Känner ingen i närheten som väntar bebis till hösten, vore så kul om det finns ett gäng som har kontakt o ses när det går!

Samma BF som mig (3/10), vad roligt :D

Vi väntar vårt första barn.
  • Becci
    Majagräddnos78 skrev 2014-06-16 20:29:21 följande:

Välkommen Elinob! Idag fick jag veta att allt var normalt på fostervattensprovet, o har gjort rul. Kanske en flicka, går veta säkert när brevsvaret kommer imorgon. Tjoho!!!

Härligt att höra!!!!!
  • Becci

Hej,

Är det någon som har mycket sammandragningar, som kan hålla på i flera timmar utan att släppa? Jag är i v.34 nu och haft det såhär senaste 4 veckorna. Det pågår i stort sett dygnet runt och kan hålla i sig i ca 2,5 tim i stöten innan det släpper för att sedan återkomma efter en stund.
    Väntar på testresultat för UVI nu så hoppas BM ringer snart!

• Becci
    PoL skrev 2014-08-21 09:57:50 följande:
    Låter jobbigt! Har du fått svar ang ev uvi än? Jag har en hel del sammandragningar men de släpper efter en kort stund.
    Det var inte UVI men var på östra och gjorde ctg. Bebis mår bra och har lagt sig till rätta och borrat ner sig rejält. Nu kan jag släppa oron??
  • Becci

Hur går det för alla? Själv är man 10 dagar övertid nu och jag börjar bli vääääädigt trött på det. Hoppas det kommer igång innan veckans slut annars bli det igångsättning.

Svar på tråden BF i oktober Göteborg