BF i oktober Göteborg
Jag är 26 år och vi väntar vårt första barn den 21:e oktober. Vi bor i Frölunda, men flyttar troligtvis till Johanneberg om ca ett år. Just nu bor vi nära min mamma, vilket känns skönt i början! Vi vill inte veta könet, kändes inte så viktigt. Jag har ont i ryggen och fötterna, har växtvärk i magen och känner av foglossning. Har lite halsbränna från och till. Jag har gått upp i vikt, speciellt i början, men det har mest resulterat i bredare höfter... jag har visserligen fått en synbar mage nu, men ingen kula. Skulle lika gärna kunna vara en ölmage eller för mycket pizza tycker jag... längtar tills det är blir en otvivelaktig bebiskula! Vi är på solsemester nu och jag känner mig mest som en val faktiskt. Jag har haft väldigt jobbigt med hormoner och trötthet. Har inte alls kännt av något graviditetsrus. Emellanåt har jag varit så apatisk att jag fått stanna hemma från jobbet, jag har varit trött, asocial och inte kännt någon entusiasm alls, trots att jag är jätteglad över att äntligen få barn. Jag har längtat så länge jag kan minnas... Därför känns det kanske extra trist att vara nedstämd, när man "borde" vara glad. Jag vet att det kommer vara värt det och vi vill ha flera barn och jag vet att jag kommer uthärda flera graviditeter framöver. Men det är jobbigt att det är så besvärligt att vara gravid. Jaja..nu har över halva tiden gått (22v) så jag försöker att vila mycket och bara se framåt. Är väldigt tacksam över att jag har en förstående och omtänksam sambo som pyssla om mig!.