• Mandizx

Vill att bebisen ska komma ut nu.. V.31 ! Känner mig dålig

Är snart i v 31. Hade mycket illamåendet fram till v 18. Magen är jätte liten, folk tror nog att jag är i v.23-25 kanske istället för v31 snart, men det är för att jag var så smal (alltid varit smal och svårt att gå upp i vikt) innan jag blev gravid. Äter rätt lite oxå och inte särskillt nyttigt men går tyvärr inte att äta mer... Men grejen är den, att jag längtar inte efter den där stora magen längre utan jag längtar bara efter vår lilla prinsessa. Många gånger tänker jag att jag vill att förlossningen ska starta nu fast att jag vet att det är alldeles för tidigt.... Jag längtar så mycket, för jag orkar inte vara gravid längre! Detta är vårt första barn och jag vill börja vårt nya familjeliv nu!!! Åååh jag vill att hon ska komma nu!
    Nån som oxå känner så?! Känner mig nästan som en dålig person/blivande mamma när jag tänker och vill att hon ska komma nu för jag vet ju att hon inte är "färdigbakad" och sånt....

• Svar på tråden Vill att bebisen ska komma ut nu.. V.31 ! Känner mig dålig
  • ShinMama

Japp, både med min son och nu min andra, är i vecka 31 eller 32! Klart man känner så, graviditeten tar ju aldrig sluuuuuut så sånna dagar har jag också :)

• Jacqueline

Känner precis likadant men jag är dock bara i vecka 26 :-/

Väntar tredje barnet nu men mina två första graviditeter har varit underbara ,denna gången är och har hittills varit himla jobbig men sen är det oxå 6år sedan jag var gravid sist så kanske det har med det och gör med.

• Erizajo

Sista veckorna är jobbigast på det viset, jag gick in i v 32 idag, väntar tredje barnet och känner så iaf!

• Jacqueline

Jag har förresten oxå ganska liten mage så jag förstår hur du menar där med...

• LillaMolnet

Känner också så, jag är i vecka 33. Jag har haft en jättejobbig graviditet med mycket illamående och nu svår foglossning. Vissa dagar är bättre än andra men oftast är det tungt. Men snart är vi i mål och då blir det bättre!

• Mandizx

Det verkar vara som att även ni och säkert många andra känner likadant. Skönt att man inte är ensam, men inte kul på ett sätt ju att vi känner så, men som en skrev, att snart är det över och då har vi det mest underbara i hela världen, ett eller flera barn önskar er alla lycka till och sånt! Vi får stå ut för det är ju resultatet som räknas! Hehe Kramar

• Suess

v 34 här och jag känner också likadant.
    Dock mår jag inte dåligt alls bara otroligt trött, otympligt och less.

Haft en riktigt bra graviditet förutom lite foglossning som jag känner av när jag legat/suttit still för länge. Så jag kan inte klaga.

Men nu har alla runt mig som varit gravida samtidigt fått sina små, så nu längtar jag ännu mer efter våran prinsessa. Glad

På tisdag går jag in i v 35 så det börjar närma sig nu. Glad

• Mandizx
    Suess skrev 2014-03-08 06:40:50 följande:

v 34 här och jag känner också likadant.
    Dock mår jag inte dåligt alls bara otroligt trött, otympligt och less.

Haft en riktigt bra graviditet förutom lite foglossning som jag känner av när jag legat/suttit still för länge. Så jag kan inte klaga.

Men nu har alla runt mig som varit gravida samtidigt fått sina små, så nu längtar jag ännu mer efter våran prinsessa. Glad

På tisdag går jag in i v 35 så det börjar närma sig nu. Glad

Ojdå men då är du närmare målet än vad jag är! Snart är det dags, snart får vi våra prinsessor Lycka till med allt är det ditt första barn eller har du fler/redan barn?
  • Suess
    Mandizx skrev 2014-03-09 11:15:36 följande:
    Ojdå men då är du närmare målet än vad jag är! Snart är det dags, snart får vi våra prinsessor Lycka till med allt är det ditt första barn eller har du fler/redan barn?
    Detsamma till dig!
    Det här blir andra barnet. Jag har en son på 5 år.
    Har du barn sen innan?
  • Mandizx
    Suess skrev 2014-03-09 15:31:46 följande:
    Detsamma till dig!
    Det här blir andra barnet. Jag har en son på 5 år.
    Har du barn sen innan?
    Åh okej är han glad att han ska få en lillasyster? Nej detta är mitt/vårt första barn!
  • Suess
    Mandizx skrev 2014-03-09 16:07:32 följande:
    Åh okej är han glad att han ska få en lillasyster? Nej detta är mitt/vårt första barn!
    Ja han är superglad Glad 
    Härligt! Ni har en otroligt mysig tid framför er. Känslan att bli mamma är helt obeskrivlig Glad
  • frupotatisen

V36 för min del 3:dje barnet. Mina är 8 och 10 år. Jag är skit trött på detta nu. Haft en jätte bra dag men nu kan jag inte sova vill bara att bebis ska komma nu. Är mitt första med min man och denna bebis är ett litet mirakel. Fick domen i somras att jag inte kan bli gravid efter 5 års aktivt försökande. Stog i kö till Ivf men blev då plötsligt gravid. Total lycka! Försöker tänka att de är ett mirakel barn jag har i magen när de känns tungt men inte så lätt alltid.

• Suess
    frupotatisen skrev 2014-03-10 01:53:15 följande:
    V36 för min del 3:dje barnet. Mina är 8 och 10 år. Jag är skit trött på detta nu. Haft en jätte bra dag men nu kan jag inte sova vill bara att bebis ska komma nu. Är mitt första med min man och denna bebis är ett litet mirakel. Fick domen i somras att jag inte kan bli gravid efter 5 års aktivt försökande. Stog i kö till Ivf men blev då plötsligt gravid. Total lycka! Försöker tänka att de är ett mirakel barn jag har i magen när de känns tungt men inte så lätt alltid.
    Låter verkligen som ett litet mirakel. Stort grattis!!Skrattande
    Förstår att du är less Rynkar på näsan Men nu är det inte alls långt kvar.
    Problem med sömnen har jag också, fast åt andra hållet. Somnar tidigt på kvällen, vaknar tusen gånger varje natt och går upp klockan sex. Rynkar på näsan

När är du beräknad? Kom dina barn före eller efter BF?
    Jag har BF 21/4 så går in i v35 i morgon. Gick över en vecka med min son och det var den längsta veckan någonsin!!
  • frupotatisen
    Suess skrev 2014-03-10 06:38:23 följande:
    Låter verkligen som ett litet mirakel. Stort grattis!!Skrattande
    Förstår att du är less Rynkar på näsan Men nu är det inte alls långt kvar.
    Problem med sömnen har jag också, fast åt andra hållet. Somnar tidigt på kvällen, vaknar tusen gånger varje natt och går upp klockan sex. Rynkar på näsan

När är du beräknad? Kom dina barn före eller efter BF?
    Jag har BF 21/4 så går in i v35 i morgon. Gick över en vecka med min son och det var den längsta veckan någonsin!!
    Tack:)! 13 april har jag bf. Med första barnet gick jag över nästan 2v fy va hemskt . Med nr 2 så kom han i vecka 37 jag fick havandeskapsförgiftning insåg dom under förlossningen så blev riktigt dålig . Nu har jag ingen aning . Slemmis gick för 2v sedan och barnet är fixerat sedan dess. Är dock jävligt svullen så ska på extra kontroll hos bm imorgon . Har även haft diarré 3 gånger på 2v alltså då hela dagar skit jobbigt men dom säger att de har man innan fl ska starta för att tömma tarmen. Inget jag minns men mina barn är så stora så var längesedan. Har din Slemmis gått ännu?
  • Suess
    frupotatisen skrev 2014-03-10 09:24:31 följande:
    Tack:)! 13 april har jag bf. Med första barnet gick jag över nästan 2v fy va hemskt . Med nr 2 så kom han i vecka 37 jag fick havandeskapsförgiftning insåg dom under förlossningen så blev riktigt dålig . Nu har jag ingen aning . Slemmis gick för 2v sedan och barnet är fixerat sedan dess. Är dock jävligt svullen så ska på extra kontroll hos bm imorgon . Har även haft diarré 3 gånger på 2v alltså då hela dagar skit jobbigt men dom säger att de har man innan fl ska starta för att tömma tarmen. Inget jag minns men mina barn är så stora så var längesedan. Har din Slemmis gått ännu?

okej. 
    Usch för havandeskapsförgiftning Rynkar på näsan Håller de extrakoll nu pga att du haft det förut?
    Låter ju inte skoj, hoppas att det är ett tecken på att det är på g.
    En bit av slemmisen gick för två veckor sedan, men det kan det ju göra ändå fast inget mer händer.
    Med sonen gick slemmisen först när värkarna startat, så får se om det blir så denna gången också.
    Jag tror också jag börjar lägga på mig vätska, då jag ökar ganska snabbt i vikt (1kg/vecka senaste veckorna Förvånad)+ 12,5 kg totalt nu.

Vi har dock på känn att lillan kommer tidigare än storebror, vet inte varför. Glad
    Hon var nästintill fixerad förra veckan hos bm. och uppskattades väga 2055 g vid ultraljudet för två veckor sen i v 32(31+6).
    Storebror fixerade sig inte förrän v 39-40.

Svar på tråden Vill att bebisen ska komma ut nu.. V.31 ! Känner mig dålig