Vad drömde du inatt?
Drömde att jag gick in i en stor galleria/köpcenter.
Min storebror var med, och skulle köpa nya skor. Jag åker upp för rulltrappan och går in hos en frisör, som råkar vara min vän Per (som inte alls är frisör utan teologstudent). Plötsligt kommer ett tåg av Hare Krishna-personer förbi, spelandes och sjungandes. Frisörsalongen har nu blivit en restaurang och Per har blivit kock.
Två kvinnor visar mig en låda med vackra dräkter, som liknar dem de har på sig, förutom att deras är orangea och de i lådan är mörkt röda och duvblå.
Jag dras in i Hare Krishna-tåget, och alla får flaskor av sirap i händerna, som vi börjar hälla över oss själva och varandra.
Vi kommer till en mörk, nedsläckt del av köpcentret, en smal korridor. Sirapen bildar kristaller, som stalagtiter, från taken, och allt lyses upp med facklor.
Vi stannar där, och talar med "ledaren". Jag minns inte om vad, men plötsligt är det dags att röra på sig igen. Jag och några till går tillbaka längst korridoren. Vi kommer ut i köpcentret igen, och jag går för att leta efter min bror. Jag passerar Per, som återigen är frisör. Jag hittar min bror och resten av min familj, och vill ta med dem till korridoren med facklor och sirapskristallsstalagtiterna. De följer efter mig, motvilligt, men jag hittar inte. Jag går genom korridorerna, och i spiraltrappor, till jag kommer rätt, men då är sirapen och facklorna borta, och det är en vanlig korridor.
Någonstans här på vägen försvinner min familj, och ersätts med en mycket god vän till mig, Måns, som är präst. Han håller mig i handen, och vi går genom korridorerna tillsammans.
Sedan är drömmen slut.
I nästa dröm drömmer jag att jag är hemma i mitt kollektiv/studentboende. Både Per, Måns och ett par andra vänner är där, och jag återberättar drömmen för dem, och hur konstigt det var att de var med i den, och särskilt Per, som var med både som frisör och kock...
Kan tillägga att jag ofta drömmer mycket, och lite märkliga drömmar. Och ganska ofta drömmar om att jag drömmer.