• Gatita

Kan man äta keso?

Är det någon som känner till ifall det är ok att äta keso? Jag stod och vände och vred i morse på alla olika kesovarianter i ICA och kände mig otroligt frestad. Men det står på förpackningen att de innehåller "lågpast. skummjölk" bl a. Är det nojjigt att undvika keso eller skall man hålla sig till sådana ost- och mjölkprodukter som är ordentligt pastöriserade?
    Jag blir glad ifall någon har någon input på detta.
    /Gatita

• Svar på tråden Kan man äta keso?
  • Eyeore

På livsmedelsverkets sida för gravida stod följande: Du behöver extra kalcium när du är gravid. Kalcium finns i mjölk, fíl, ost och keso

Så det verkar ju vara okej

• Alexa

Jag åt en hel burk igår...
    Det skall inte vara någon fara. Den är ju som sagt pastöriserad... Även om den är lågt past.

Ät på bara!

//Alexa

• Mausiii

Jäss! Har blivit sugen på Keso själv!!! (v 16)

• Rebecca

Varför snackar ni om keso för...!*ler*
    nu måste ju jag oxå gå o köpa det...
    Kom just ihåg hur gott det är..

• Gatita

Tack allihop!!!
    Nu blir det keso till lunchen! *smask*

• svansens matte

"Nej, det kan man aldrig äta!!" säger min sambo med en grimas. Men jag smaskar glatt på det. Himla gott!

Vanlig mjölk är också lågpastöriserad. Det är det normala i Sverige. Helt OK.

• LIllemor

Nehe!!!
    Och jag som låtit bli att äta min dagliga dos av keso i snart 7 månader...

JIppie, nu har jag exta mkt att äta ikapp!!
    # Kramar och klapp på måagen! Jnie

• soofi

åå.. nu när ni pratar om keso så blev jag så sugen på det... måste köpa det sen när jag åker till affären..
    Va inne på ett fik innan idag och hämtade frallor till frukost... så fick jag syn på munkar... med socker på.. eller dom heter oxå något annat kommer inte på just nu... men jag blev så sugen så jag köpte hem 3 stycken som jag åt upp när jag kom hem sen... det var underbart gott..ska ni veta..

• Phi

Dietisten rekommenderade det till mig. Mkt protein, åt keso idag.
    Phi

• sarana

ÅÅÅh! Jag som har undvikit keso för jag trodde att det inte var bra när den är lågpastöriserad! Har varit så sugen på det!!!! Jag ääälskar keso!

Svar på tråden Kan man äta keso?