• Nattastrand

Ska min fyra åring ha badbyxa i poolen?

Hej vi ska snart ut och resa, funderar på om jag ska köpa badblöjbyxa till fyra åringen?
    Hon är torr men ibland när hon badar i badkar hemma så hinner hon inte till toaletten. Utan bajsar i badkaret.
    Vi kommer plaska mycket i poolen,
    Vore katastrof om det skulle hända där.
    Vad tycker ni?

• Svar på tråden Ska min fyra åring ha badbyxa i poolen?
  • Rainbow gg

Jag skulle iallafall inte uppskatta om någon bajsade i hotellpoolen :(
    Finns det badblöjbyxa, vad det nu är, så köp det.

• Rainbow gg

Om hon inte hinner från badkaret till toaletten, som vanligtvis är 1 meter bort, hur ska hon hinna från en pool utomhus till en toalett 20+ meter inomhus? Så tänker jag iallafall.

• Ingrediensen

Nä, men att det inte hänt någon olycka för nån annan är verkligen ingen garanti att det inte händer andra. Mitt ena barn hade samma problem som din dotter, vi hade blöjbyxor länge. Senare har jag förstått att det berodde på barnets ständiga förstoppning, alltså att det ofta läckte ut lite i vatten. Kan vara värt att kolla upp.

• cosinus

Beror ju också på om barnet är hårt i magen när det händer.

Vi har kört med boxerbadbyxor till alla barn (började med att jag inte tyckte badtrosor var så bra då det lätt kom in sand i snippan på stränder) och är bajset fast klarar de en olycka om de är tighta i benen. Man låter ju liksom inte barnet bada vidare utan sliter upp dem så fort som möjligt.

Gissar att hon tycker sig vara för stor för badblöjor men som sagt det finns ju badblöjbyxor som ju också är ett utmärkt alternativ.

• Dixie

Min 2,5 åring har inte badblöja, men om jag hade haft ett barn som inte hinner från badkaret till toaletter - då hade jag haft badblöja / tättsittande badbyxa.

• Ramborg
    Nattastrand skrev 2014-03-07 08:19:50 följande:
    Hej vi ska snart ut och resa, funderar på om jag ska köpa badblöjbyxa till fyra åringen?

Hon är torr men ibland när hon badar i badkar hemma så hinner hon inte till toaletten. Utan bajsar i badkaret.

Vi kommer plaska mycket i poolen,

Vore katastrof om det skulle hända där.

Vad tycker ni?

JA självklart ska hon ha badblöja.
    42.
  • Anne69

Självklart badblöja! För vet du vad som händer om ett barn bajsar i poolen? Jo.....hela poolen stängs av för att renas....och det tar många timmar, ibland en hel dag. På vår höstlovsresa till Lanzarote var stora poolen avstängd två dagar pga barn som bajsat i poolen, inte direkt roligt för någon

• Sous

Nej, inte badblöja, men en tättsittande byxa med dragsko i midja och ben, en sån de rekommenderar på baby/småbarnssim.

Svar på tråden Ska min fyra åring ha badbyxa i poolen?