• Modernmom

Min man lever dubbelliv

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Tycker du är fantastiskt och en otroligt stark kvinna. Jag känner såhär: hela livet är fullt av frestelser och prövningar. Man kan inte få allt i livet och alla är inte ständigt och jämt lyckliga. Man måste faktiskt välja, lära sig leva med det valet och göra rätt för sig åt andra hållet också. Jag tycker verkligen inte du förtjänar denna behandling, även om du själv gått med på den.

Det kommer alltid finnas grönare gräs på andra sidan, there's plenty of fish in the sea, MEN människan idag har ju fått lära sig idag att ingenting får lov att vara tråkigt, alla måste vara precis lyckliga absolut hela tiden, man skiljer sig, träffar en ny, skiljer sig igen och håller på. Så gjorde man inte förr. Då valde man, lärde sig att leva med det valet och lovade varandra trohet i nöd och lust, hjälpte varandra genom kriser och visade varandra ömsesidig respekt. Man lagade det som gick sönder, man slängde det inte och köpte nytt.

Lite att tänka på, TS. Man kan inte få allt här i livet, så är det bara. Jag tycker det är dags att din man gör ett val. Och så får man väl ha lite tråkigt ibland, det har fan ingen dött av.

Svar på tråden Min man lever dubbelliv