• Shades

Min man lever dubbelliv

Men du, det är lika mycket otrohet mot dig oavsett vilket kön han umgås med utanför ert förhållande. Klart att du inte mår bra av det... Men han kanske kan acceptera att du har en man vid sidan om också? Jag menar, olika män har olika kvaliteter och du kanske behöver en långhårig, barbröstad adonis för att må bra? (Säger inte alls att det är lösningen utan pekar bara på det absurda i ert upplägg eftersom en av er inte verkar må bra av det)

• Shades
    Fjäril Vingad skrev 2014-03-07 10:56:38 följande:
    Det är inte otrohet när du vet om det. Man är bara otrogen om man går bakom någons rygg! (för er som tycker att detta är otrohet).
    Ur min synvinkel är det otrohet mot henne under förevändning att hon inte kan ge det han vill ha i brist på rätt "utrustning". Han är alltså inte henne trogen. Sedan spelar det ingen roll om hon vet det eller inte.

Men, jag påstår inte att all form av "polyamouri" är fel, bara den där den ena eller andra parten tar skada av den. Själv har jag inga problem med att ha flera tillfälliga partners, men så har jag inget uttalat förhållande med någon av dem heller. Skulle jag ha det så vore det endast en av dem och då hade jag upphört med de andra. Ingen värdering i det utan that's how I roll :)
Svar på tråden Min man lever dubbelliv