Min man lever dubbelliv
Anonym (dubbel) skrev 2014-03-07 10:51:01 följande:
Han vill dela livet med mig, jag är aldrig orolig att han skulle bli kär i någon av de han träffar och lämnar mig och sin familj, jag vet precis vilka de är, allt är öppet, det är jag som godkänner och skapar spelreglerna, jag har kontrollen, det är inte alltid jag mår bra över situationen, men jag ger det en chans, för att jag älskar honom. Jag tycker det är stort att han har vågat tala om hans innersta hemlighet för mig! Är inte lätt att bara stänga dörren för det och kräva att lev ett normalt svensson liv. Han har aldrig utforskat den här sidan om sig själv och jag gör så att han vågar. Jag vill att han ska hitta vem han är och vara tillfreds med det.Det är lätt för din man att säga åt dig att du får lov att träffa kvinnor utanför förhållandet, du är ju inte intresserad av sådana.
Du skriver att du har makten! Har du egentligen det?
Så länge det är inom hans ramar så får du bestämma, men den stora frågan om han ska va otrogen eller inte, där har han själv dragit linjerna.
Han kan inte både ha kakan och äta den. Är han homosexuell, så får han stå för det och leva med en man istället. Är han bi och älskar dig, så har han gjort sitt val utav partner och får leva med dig. Vill han inte det så får han gå.
Inne på "sex o samlevnad" finns det par som lever i öppna förhållanden. Men det som får det att fungera är att båda är på samma våglängd och båda trivs med det.