Vårdpersonal se hitt!!!! Hon utgav sig för att vara läkare men ljög
Jag har varit inlagd på en klinik ca tio dagar. Den "läkare" jag hade presenterade sig som just LÄKARE. Då antog jag självfallet att hon var legitimerad läkare. Hon var visserligen mycket ung men säger hon att hon är läkare och ingen av sjuksköterskorna eller överläkaren protisterar måste man väll tro henne? När en annhörig till mig talade med henne över telefon presenterade hon sig även som läkare. Hon hade även på sig en stor skylt där det stod "Läkare". Nu när jag var inne på kliniken igen ett par dagar och jag träffade henne igen så sa den nya överläkaren att hon (som hade påstått sig vara "läkare") var underläkare. Nu vet jag att hon har ingen licens och hon har inte gjort ATtjänst (fick reda på från en sköterska). Hon har dock gått färdigt sin utbildning. Nu undrar jag; får man kalla sig för läkare om man inte har licens?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-07 17:52
Suck... Jag menade legitimation inte licens.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-07 18:17
Lös gärna följande länk www.lakartidningen.se/07engine.php
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-07 19:41
Ok, så blev det här en stor härlig mobbningstråd. Efter alla mina år i svensk skola borde jag vara van då jag har både adhd och dyslexi. Dock blir jag fortfarande förvånad över hur elaka människor kan vara i flock. Hur ni verkligen njuter av att göra ner någon. Hur personer som påstår sig vara överläkare och psykolog kan ta första bästa chans att sparka på någon som faktiskt inte har gjort någon illa. Hur jag kan bli anklagad för att inte ens kunna ta mig in på omvårdnadsprogrammet, att jag ska vara hög på juice mm mm. Det är helt ok att människor inte håller med mig men hånandet och elakheterna är verkligen inte ok. Och folk undrar varför mobbning finns... Jag tänker låta tråden stå kvar om någon är intresserad av att se hur mobbningbeteendet kan sprida dig genom en tråd. Jag tänker dock inte läsa den något mera. Ha det så kull när ni mobbas vidare.