• Anonym (gräns?)

Kan jag be om att få vara med på dagis en dag?

Hej

Jag är en bonusmamma till ett barn på 4 år. Han har problem på dagis, eller dagis har problem med honom snarare. Det är iaf vad pappan säger men jag vet inte om han faktiskt har hört det från dagis eller från mamman.
    Mamman säger att hon har problem med honom också men vi har inte de problemen när barnet är här.

Så, nästa gång jag hämtar så tänkte jag att jag skulle komma lite tidigare och vara med på dagis för att se lite själv. Det är ju inte säkert att han uppför sig så som de påstås ha problem med men ändå, kan vara bra att se utifall att.

Men, till min fråga, är detta att kliva över gränsen? Jag och mamman har en god kommunikation som jag inte vill förstöra då hennes och pappans inte är något vidare. (Bådas fel) Jag kommer så klart att fråga henne också, men jag funderar lite på hur biomammor tänker. Jag är själv en biomamma men jag har förstått att jag inte alltid tänker som 'alla andra.

• Svar på tråden Kan jag be om att få vara med på dagis en dag?
  • Anonym (ja...)

Jag skulle tycka att det var jättebra om jag litade på dig och tyckte du var en bra bonus. Har du möjlighet och inte bio, så absolut. Annars kan ni ju gå varsin dag, så täcker ni två dagar och får se olika saker, kanske...?

• Anonym (gräns?)
    Anonym (ja...) skrev 2014-03-07 20:37:06 följande:
    Jag skulle tycka att det var jättebra om jag litade på dig och tyckte du var en bra bonus. Har du möjlighet och inte bio, så absolut. Annars kan ni ju gå varsin dag, så täcker ni två dagar och får se olika saker, kanske...?
    Ja mamman är glad att pappan är gift med mig, annars hade hon inte vågat släppa iväg barnet säger hon. Hon har nog redan varit där, pappan har svårt att komma ifrån på sitt jobb just nu när de har högsäsong. Men jag är rädd att hon ska tro att jag försöker ta över eller visa mig bättre än hon, men det handlar inte om det, jag vill bara se om VI kan göra något från vårt håll för att underlätta.
  • Anonym (gräns?)
    pigglet skrev 2014-03-07 20:53:56 följande:
    Det känns mer som föräldrarnas sak, tycker jag.
    Ja det är det jag är lite rädd för, men eftersom mamman har samma typ av problem med barnet så känns det lite som att hennes medverkan där inte gör varken till eller från och pappan kan inte just nu. Möjligen kan han i höst.
  • Aileen Allannah
    Anonym (gräns?) skrev 2014-03-07 20:54:39 följande:
    Ja mamman är glad att pappan är gift med mig, annars hade hon inte vågat släppa iväg barnet säger hon. Hon har nog redan varit där, pappan har svårt att komma ifrån på sitt jobb just nu när de har högsäsong. Men jag är rädd att hon ska tro att jag försöker ta över eller visa mig bättre än hon, men det handlar inte om det, jag vill bara se om VI kan göra något från vårt håll för att underlätta.
    Jag tycker du ska lägga fram det precis som det här, att du vill göra vad du kan för att hjälpa pojken. Prata med mamman, om hon säger absolut tvärnej så får du nog backa, men att komma lite tidigare vid hämtningarna och kika på vad som händer kanske kan säga en hel del bara det?
  • Anonym (gräns?)
    Aileen Allannah skrev 2014-03-07 21:03:36 följande:
    Jag tycker du ska lägga fram det precis som det här, att du vill göra vad du kan för att hjälpa pojken. Prata med mamman, om hon säger absolut tvärnej så får du nog backa, men att komma lite tidigare vid hämtningarna och kika på vad som händer kanske kan säga en hel del bara det?
    Ja mamman ska absolut tillfrågas innan isf, även om det eg bara behövs en förälders godkännande. Jo, det var lite mer så, att komma tidigt nästa gång jag ska hämta, inte vara hela dagen, det blir nog trassligt för dem
  • Aileen Allannah
    Anonym (gräns?) skrev 2014-03-07 21:20:13 följande:
    Ja mamman ska absolut tillfrågas innan isf, även om det eg bara behövs en förälders godkännande. Jo, det var lite mer så, att komma tidigt nästa gång jag ska hämta, inte vara hela dagen, det blir nog trassligt för dem
    Om mamman tycker det är okej så kan du väl absolut vara med en hel dag tycker jag, bara du säger till i god tid så personalen hinner förbereda lite. Härligt med engagerade bonusföräldrar!
  • Anonym (gräns?)
    Aileen Allannah skrev 2014-03-07 21:22:06 följande:
    Om mamman tycker det är okej så kan du väl absolut vara med en hel dag tycker jag, bara du säger till i god tid så personalen hinner förbereda lite. Härligt med engagerade bonusföräldrar!
    Jo sant, men det är rätt långt emellan så då får jag köra vid 5.00-5.30 för att hinna dit Ang engagemanget så är jag mer eller mindre tvungen känner jag, men visst tycker jag om lillskrutten Hade dock hellre velat att föräldrarna  själva kunnat sköta detta men de kan knappt prata med varandra.
  • Modernmom

Lämna du det till föräldrarna. Jag som biomamma hade inte gillat det. Som bonusmamma är det verkligen inte min plats.

• Anonym (gräns?)
    Modernmom skrev 2014-03-07 21:39:09 följande:
    Lämna du det till föräldrarna. Jag som biomamma hade inte gillat det. Som bonusmamma är det verkligen inte min plats.
    Ok, så om ditt barn slogs hemma hos dig och på dagis, men inte hos pappan och bonusmamman, då vill du inte ha hjälp? Pappan kan som sagt inte förrän i höst (pga projektanställning) och jag tvivlar på att han gör det då heller, han gillar nämligen inte barn i grupp.
Svar på tråden Kan jag be om att få vara med på dagis en dag?