Miaakt skrev 2014-03-08 22:23:37 följande:
Det är ett tecken att katten är sjuk och har ont om den spinner oxå inte bara vid kelning. Många kan tro att katter mår bea när de kelar och spinner men om man misstänker att den är dålig så kan den spinna också. Blod i avföring, spya, diarré och tecken på att den har ont är mycket akuta. Förstår inte alls varför veterinären sagt att du ska avvakta. Är ingen veterinär men har studerat djurvård och en uttorkad katt som är så pass dålig och dessutom har ont måste genast tittas på. Man ska inte vänta tills den nästan är medvetslös. Vart bir du? Jag hade tagit taxi om ingen kan skjutsa dig. Det kostar men tyvärr måste man ibland. Hoppas den är försäkrad. Uppmanar alla att försäkra sina djur. Akta er för agria dock dem har många gånger strulat när många katter blivit sjuka.
gudsfurste skrev 2014-03-08 22:46:58 följande:
åh, agria alltså.
jag hade helt glömt att försäkra min bebis och det slog mig nu när han blev sjuk (han blev dock bra direkt, hade bara diarré) så nu skall jag ta tag i försäkringen och har kikat på agria. Men du rekommenderar inte agria? Vad rekommenderar du?
Jag har folksam som försäkring på honom. Skaffade de efter att han blivit misshandlad en gång.
Jag tror veterinären vill vi ska avvakta då han fått i sig vätska. Hade han inte fått i sig det så tror ja att dom hade sagt att vi skulle åka in på en gång.