• Hmpf

Tiggare överallt

Jag blir skogstokig. Hos oss är de fan oförskämda. En kollega till mig stod bakom en tiggare i affären när hon handlade mat. När kassörskan bad om pengar vände hon sig till min kollega och sa : "Please Please".

Ärligt talat så vill jag bara slå bort koppen när de kör den under näsan. Usch alltså !

• Hmpf
    Mammamamman skrev 2014-03-07 22:50:36 följande:
    Jag också,men samtidigt får jag dåligt samvete och jag vet inte om jag ska ha det..för om dom använt pengar till mat istället för att resa hit och hem så.....
    Jag tycker inte att du ska ha dåligt samvete över huvud taget. Jag har förövrigt inte sett en enda tiggare som inte är överviktigt. Hur blir man överviktig om man aldrig äter?
  • Hmpf
    Adolf den store skrev 2014-03-08 09:04:44 följande:
    Ser jag en av de kända alkisarna på byn, kliver jag med raska steg rakt över tiggar packet för att ge denna alkis en hundralapp....rakt inför alla romska tiggarblickar...

Alkisen blir glad, jag vet vart pengarna tar vägen, och tiggarasen blir sura!!

Win, Win och Win!!
    Så gör jag också. Alltså jag kan slänga till med både sedlar och mynt när alkisarna och pundarna ber om det. Gladeligen.. Men dessa jäklar alltså. Man blir bara mer och mer förbannad för var dag som går.
Svar på tråden Tiggare överallt