Inlägg från: Ben66 |Visa alla inlägg
  • Ben66

Tiggare överallt

Tyvärr verkar detta med hitresta tiggare vara något som vi alla måste lära oss leva med.Inga politiska partier lär förhindra tiggarna från att försöka dra in pengar.
    Jag gillar inte att vissa är så "på" när de tigger och att det blir så jävla skräpigt och nedskitat vid de platser som de bor. Städarna som arbetar åt Stockholm stad får städa men gör inte gärna det pga hot har jag förstått av dom som jag pratat med.
    De som sitter ner och tigger längst en vägg (även vid en bankomat) eller vid ett hörn på trotoaren stör inte mig.

• Ben66
    Rataxes skrev 2015-03-22 13:49:22 följande:
    MILJONER TILL FATTIGA EU-MIGRANTER
    Via EU-programmet FEAD ska 90 miljoner kronor under fem år satsas på fattiga EU-medborgare som vistas tillfälligt i Sverige. Svenska staten bidrar med 12 miljoner och resten är EU-pengar.

Pengarna ska användas för att ge bland annat hemlösa romer ett värdigare liv, rapporterar SR Ekot.

Minst 700 individer ska delta i programmet fram till år 2020, enligt Nardin Crisbi, nationell samordnare på ESF-rådet som ansvarar för programmet.
    //TT

Smart av EU, övriga länder satsar 78 mkr och Sverige 12 och vi får problemen på köpet.

Drygt 125tkr/tiggare blir det.

Skriv ut en check och skicka dem direkt till Rumänien eller är förflyttning nödvändig för att vinna jackpotten?

Det har varit tal om att outsourca fångvård och asyltanter till billigare länder.
    Nu gör EU så med Sverige. Outsourca tiggare till Sverige tror jag inte var ett av skälen till att rösta ja till EU.

Udda tider
    Vi väntar på Härliga tider... NOT
  • Ben66
    Paulina P P skrev 2015-03-23 08:09:25 följande:

...och det är inte bra. Vad göra?

Tjaa...Vi vanliga människor kan inte göra så mycket förutom att försöka få fram våra synpunkter till Regeringen. Hur vi nu gör det?

Förövrigt tycker jag att Stefan Löfven ska läsa barnboken "Kejsarens nya kläder" och sedan ställa sig framför en helkroppspegel.
Svar på tråden Tiggare överallt