Tiggare överallt
De finns i hela landet. Jag har sett rumänska tiggare i Norrland. Kan inte vara kul att sitta på gatan och tigga i 30 minusgrader.
De finns i hela landet. Jag har sett rumänska tiggare i Norrland. Kan inte vara kul att sitta på gatan och tigga i 30 minusgrader.
Tror inte på allt snack om fina bilar och iPhones...
Men... att folk anser sig behöva komma till Sverige för att tigga är Rumäniens ansvar. De måste ta tag i det. Det var inte såhär den fria rörligheten i EU var tänkt att bli.
Öppna ögonen!
Du får tro vad du vill, säger bara vad som händer i det köpcentrum min sambo sköter!
ALLA tiggare har som sagt inte en "arbetsgivare" som håller med tak över huvudet osv mot att de arbetar. Självklart finns det tiggare som kommer hit och är ensamma, bara har sig själv och försöker att få ihop pengar till sina barn hemma i tex Rumänien.
I fredags pratade dessutom min sambo med en av tiggarnas "chef" som kom för att hämta tiggaren i en helt ny volvo i det köpcentrum min sambo sköter. Men visst...sånt sker ju inte...speciellt inte varje dag...som i det här centrumet! För min sambo och alla i köpcentrumet (både arbetande och kunder) + polisen inbillar sig sääääkert bara..de måste ha inbillat sig de senaste 2 åren ang. detta problem! Och ang. iPhones, eh JO, det är sant! De sitter och smsar och smsar och ringar, sen gömmer de telefonen under filten de har över sig! Detta har också min sambo sett både en och flera ggr om dagen, varje dag! Det är uppenbarligen inte bara i det här centrumet eftersom flera andra vittnar om att det är såhär på flera platser i landet. Men om du vill välja att tycka synd om och tro på dem så SURE! Då kan ju DU skänka pengar (av vilka ca 80% går till deras "chefer").
Jag har svårt att tycka synd om folk som luras (speciellt såhär uppenbart) och som stjäl för att sedan fräckt sätta sig en bit ifrån för att försöka sälja stöldgodset! Man beter sig inte så, även om man är "fattig"!
Vill man skänka pengar så är det nog större chans att de kommer "till rätt person" om man skänker till passiva tiggare som bara sitter och inte säger så mkt. De som hugger tag i ens kläder, tjatar, rusar upp och går efter dig osv, de är tvungna att göra detta för att deras "arbetsgivare" kräver det!
Öppna ögonen!
Du får tro vad du vill, säger bara vad som händer i det köpcentrum min sambo sköter!
ALLA tiggare har som sagt inte en "arbetsgivare" som håller med tak över huvudet osv mot att de arbetar. Självklart finns det tiggare som kommer hit och är ensamma, bara har sig själv och försöker att få ihop pengar till sina barn hemma i tex Rumänien.
I fredags pratade dessutom min sambo med en av tiggarnas "chef" som kom för att hämta tiggaren i en helt ny volvo i det köpcentrum min sambo sköter. Men visst...sånt sker ju inte...speciellt inte varje dag...som i det här centrumet! För min sambo och alla i köpcentrumet (både arbetande och kunder) + polisen inbillar sig sääääkert bara..de måste ha inbillat sig de senaste 2 åren ang. detta problem! Och ang. iPhones, eh JO, det är sant! De sitter och smsar och smsar och ringar, sen gömmer de telefonen under filten de har över sig! Detta har också min sambo sett både en och flera ggr om dagen, varje dag! Det är uppenbarligen inte bara i det här centrumet eftersom flera andra vittnar om att det är såhär på flera platser i landet. Men om du vill välja att tycka synd om och tro på dem så SURE! Då kan ju DU skänka pengar (av vilka ca 80% går till deras "chefer").
Jag har svårt att tycka synd om folk som luras (speciellt såhär uppenbart) och som stjäl för att sedan fräckt sätta sig en bit ifrån för att försöka sälja stöldgodset! Man beter sig inte så, även om man är "fattig"!
Vill man skänka pengar så är det nog större chans att de kommer "till rätt person" om man skänker till passiva tiggare som bara sitter och inte säger så mkt. De som hugger tag i ens kläder, tjatar, rusar upp och går efter dig osv, de är tvungna att göra detta för att deras "arbetsgivare" kräver det!
Har för mig att min sambo har en bild i sin mobil som han tagit på en av tiggarna när denne sitter med en mobil. Han har även bild på en annan tiggare i fin skinnjacka och "märkeskläder". Tror dock inte att jag får lägga upp de bilderna här p.g.a. vissa lagar. Det första man tänker på när man ser en tiggare kanske inte är att ställa sig framför denne och fota??
Skulle du ställa dig framför någon och bara fota hur som helst för att sedan lägga ut på internet för att "bevisa" något?!
Kåkstäder växer upp i svenska kommuner: www.dn.se/ledare/huvudledare/aven-noden-har-en-lag/
...och det är inte bra. Vad göra?
Det värsta hörde jag när jag träffade mina föräldrar nu i veckan. Dom bor på en liten ort och pappa jobbar på en ännu mindre ort. Men dör sitter det iaf en tiggare utanför banken måndag-fredag. Och när pappa hade jour och åkte förbi en lördag nu för ett tag sen. Då hade denna tiggare satt sig precis bredvid bankomaten det borde vara en fredad zon
Hittar det inte nu, men från hyggligt säkra källor sägs det att svenska uteliggare byggde en antydan till en kåkstad utanför kommunhuset i Malmö.
Det tog tydligen inte mycket mer än 2-4 timmar så var det rivet och avhyst.
Ur en ordningssynpunkt är det förstås närmast föredömligt och helt korrekt men man fråga sig varför man inte alltid gör så?
Varför inte varenda "EU-migrant" råkar ut för samma sak.
Är det skillnad på folk och folk?
Har vi olika lagar för olika grupper?
"Sydsvenskan och Skånska Dagbladet har uppmärksammat ett avskräckande exempel från Malmö. Där hotas en privat markägare av vite om en ödetomt inte rensas upp. Men marken är bebyggd av skjul, och EU-migranterna där blir kvar tills kronofogden kan verkställa en vräkning. Vilket kräver att alla på tomten kan identifieras.
Markägaren är fast i ett moment 22 som riskerar att sluta i dryga böter. Här gäller den rigida plan- och bygglagen, samtidigt som en sträng svensk miljöbalk är tillämplig. Och äganderätten? Jo, även den är väl giltig i teorin."
Men om markägaren får böta och det bara är kronfogden som får vräka vem ska betala?
det står så olika i alla tidningar vad är sanningen?
Får verkligen markägaren i malmö böta för att de bygger kåkstäder där som inte han/hon kan stoppa?
Och varför får inte svenska hemlösa bygga kåkstäder lite var som helst som i malmö i parkerna?