Jag blir elak när jag dricker alkohol - har jag problem?
Hej.
Jag har börjat märka av ett dåligt mönster i mina alkoholvanor. Förr viftade jag bara undan det och brydde mig inte, men nu har nära och kära börjat må dåligt av det.
Jag dricker alkohol kanske en gång i månaden, det blir oftast utgång med det. Jag har börjat märka att jag beter mig fruktansvärt illa när jag dricker, oftast mot min pojkvän som är den snällaste killen i världen. Det har även hänt mot min syster och min mamma någon enstaka gång. Jag blir otroligt svartsjuk på fyllan, av ingen anledning. Jag har även slagit min kille...
För nåt halvår sen var jag och min pojkvän på en fest ihop. Jag var lite full och pussade honom på kinden, sen gick jag in i ett annat rum. När jag kom tillbaka hade han läppstiftsavtrycket kvar från mig på kinden. Jag blev jätte arg och anklagade honom för otrohet. Han blev ju förstås både chockad och ledsen och förstod ingenting. Sen vägrade jag i princip prata med honom. Jag anklagade även en vän för att det va hon som hade kysst honom.
Såhär blir jag VARJE gång jag dricker. Aggressiv! Privat är jag en lugn, snäll person... förstår inte varför jag blir såhär?
Min pojkvän har börjat må otroligt dåligt av det här. Han är rädd för att festa med mig och vill helst inte göra det längre för han vet vad som kommer hända.
Även om jag inte dricker speciellt ofta så har jag säkert bestämt mig 375635 ggr innan att jag ska sluta, eller dra ner på det. Sen hamnar man på en fest och folk undrar varför man inte dricker och att det är tråkigt, och så slutar det med att jag dricker ändå.
Har jag alkoholproblem?
Vill inte ha det såhär längre... Nästa helg ska vi på fest, har lovat mig själv att jag ska vara nykter..