Kaa76 skrev 2014-03-08 13:59:10 följande:
Om du vet att hon mår dåligt, sök hjälp på BUP!
När det gäller röka och supa är det givetvis totalt oacceptabelt. Var besvärlig, skrika och gapa hjälper sällan men ring till föräldrarna till de kompisar hon umgås med, prata ihop er lite kring detta.
Se till att hon inte kan köpa cigaretter och sprit, ingen blir bjuden i evigheter.
när min dotter började röka krävde jag att hon visade kvitton på allt hon köpt för att få månadspeng igen, hade hon inte kvitto för allt drog jag av den summan från nästa månadspeng, tog bara ett par månader innan hon var nere i mindre än 100 kr per månad, och då var det plötsligt inte så intressant att köpa cigaretter längre.
Jag har inga egna barn men jag förstår att det inte känns kul att ens ex dotter dricker sig stupfull osv, det förstår jag! Men hon är faktiskt 16 år, herregud. Drack inte ni då ni var 16? När jag var 16 var jag på fester, jag feströkte. Två år senare kommer hon vara myndig och göra precis som hon vill!! Sanningen är att hon är inte så liten längre.
Nu har ju dock det här ingenting med skolk och TS situation att göra utan jag svarar mest bara på din kommentar, Kaa76.