• singthesorrow

Förkortningar på planlösning/ritning

Hej!
    På en planlösning över en lägenhet jag lämnat intresse på ser man ett litet rum som har förkortningen KSK.
    Någon som vet vad det står för?

Se bild!

MVH

Planlösning Ritning Lägenhet Förkortning Betydelse
  • Svar på tråden Förkortningar på planlösning/ritning
  • singthesorrow
    Majakattan skrev 2014-03-08 14:44:48 följande:
    Kokskåp
    Men om det står för kokskåp, och det är i ett eget rum med dörr? Vad är det då som finns bredvid, det som är i högra understa hörnet, där det inte står något. Det trodde jag var "köket".
  • singthesorrow
    Mantrasina skrev 2014-03-09 14:55:14 följande:
    Kan också stå för klädskåp.
    Ja, det hoppas jag ju nästan eftersom det annars inte finns någon som helst förvaring i lägenheten :P
  • SupersurasunkSara

Jag tror de har skrivit fel. Det som är längst ner på ritningen är ritat som ett kokskåp så det borde vara det. Där det står KSK borde det stå KLK = klädkammare.

• singthesorrow
    SupersurasunkSara skrev 2014-03-09 15:05:04 följande:
    Jag tror de har skrivit fel. Det som är längst ner på ritningen är ritat som ett kokskåp så det borde vara det. Där det står KSK borde det stå KLK = klädkammare.
    Okej, ja det verkar rimligt :) Hoppas på att det är en klädkammare iaf så man inte måste fylla varenda väggyta man kan med skåp och garderober :P
  • SupersurasunkSara

Det som jag har rödmarkerat är diskho ju så det kan inte vara ett kokskåp. De har nog bara gjort en egen förkortning på klädskåp som någon föreslog, kanske för att markera att det inte är lika stort som en klädkammare men större än en garderob. Eller så har de skrivit fel
  • singthesorrow
    SupersurasunkSara skrev 2014-03-09 20:37:43 följande:

Det som jag har rödmarkerat är diskho ju så det kan inte vara ett kokskåp. De har nog bara gjort en egen förkortning på klädskåp som någon föreslog, kanske för att markera att det inte är lika stort som en klädkammare men större än en garderob. Eller så har de skrivit fel
    Okej :) Tack för alla svar!!
Svar på tråden Förkortningar på planlösning/ritning