• picolina

Vilken barnvagn har ni köpt? Pris, tillbehör och betyg!!

tänkte försöka få en tråd som samlar info om vagnar i denna djungel! skriv gärna kortfattat!

märke:
    pris:
    tillbehör:
    betyg:

Tack!!

• Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt? Pris, tillbehör och betyg!!
  • Liten Svala

märke: knorr nizza 05, med mjuklift lufthjul.
    pris: ca 4500
    tillbehör: pump, skötväska och "madrass" som man kan dra ihop till åkpåse på köpet. regnskydd
    betyg: mkt nöjd förutom att varukorgen går ner i marken när man fäller ihop vagnen.

• Glad och Gravid

märke: Emmaljunga city cross -06

pris:4495(?)

tillbehör:skötväska, myggnät & regnskydd

betyg:har inte börjat använda än, men verkar SÅ lätt och smidig, den bästa jag kunde hitta för oss! tror jag kommer bli nöjd!

• spacebaby

Jag Har precis fått hem min

One Tree Hill Mountain Terrain (Tre hjuling med kraftiga terränghjul)
    Med liggdel oc regnskydd.

Pris: 6985Kr

Har hört mycket bra om denna vagn, jag är hundägare och går mycket på skogsstigar och ibland rakt ut i skogen. Denna vagn är anpassad för de områden men kan kanske upplevas som lite osmidig i stan.

• Collica

Märke: Hauk - Traxx Jaguar 4
    Pris: 5300:-
    Tillbehör: 2x regnskydd (ett till sittdelen å ett till liggdelen), hårdlift, babyskydd (går att fästa på chassit)
    Betyg:4,5 av 5 än så länge men har ju inte invigt den än ordentligt.

• Monki

märke: Herqules Razor 6-spin
    pris: 3795:- (Babyland)
    tillbehör: Mjuklift (som jag inte använder längre)
    betyg: 4,5 / 5 det som drar ner betyget är att den är stor o klumpig att fälla ihop och det skramlar om kullagren vilket jag ska gå till butiken och kolla upp. stora plusen är hjulen, stora o svängbara, ståbräda beövs inte för barnet kan stå på stången där bromsen sitter.

• vinterpinglan

märke: Brio Kombi-2005
    pris:6200 kr
    tillbehör: Skötväska, vinteråkpåse och lufthjul.
    betyg: Vet inte riktigt än. Har ju inte provat den ännu!! Men som den känns så är det en 4,5 av 5.

• Lalalong

märke:Emmaljunga Sport Combi -06
    pris: 6300
    tillbehör: Ingenting (Lufthjul får man men det är standard så jag räknar inte det som tillbehör)
    betyg: Har inte fått den ännu så jag vet ju inte. Men känslan nu är topp topp!!

• 4barnsMom

märke:En Brio Duo Sportline -05

pris: (Ord pris 3995:- på Rea) Bytte chassi och tog större hjul! Så blev det 5195:- till slut. Babyproffsen i Örebro

tillbehör: Stora Alu-lufthjul, Teleskophandtag. Fick med ett parasoll. (Har allt annat, typ åkpåse, då vi har barn sen förut)

betyg: Gillar stora rejäla vagnar, så den bör passa oss. Vill ha hög och stabil vagn. (Hade Emmaljunga sist, tråkig!!) Så jag tror Brion får högsta betyg, får väl se.. *15 dagar kvar till bf*

• Fisan1

märke: EL edge duo comni -05

pris: Ord pris 8500:- ( Vi betalade 5500:-...begangnad använd ca 4 mån....ser ny ut

tiilbehör: skötväska, kudde , täcke, örngott, madrass, parasoll, 2st fotsack, allroundåkpåse, regnsskydd, insektsnät, sittdel

Betyg: Vi har inte invigt den än....vår lill* fis är inte kommen än Men verkar vara en mycket rejäl vagn o super snygg för den delen

• Gävletjejen

Märke: Brio Duo -04 (Köpte den ny i sept 04)
    Pris: 5700:- (utförsäljning)
    Tillbehör: Åkpåse, regnskydd, skötväska
    Betyg: 4 (den har varit bra, men se nedan...)

Skulle dock alllllllllldrig köpt denna vagn eller en liknande om jag efterforskat lite i andrahandsvärdet på dem. Nu efter ett års användning är den värd ca 3 000:- (och då är jag lycklig över att inte ha betalat 8100:- som den skulle ha kostat). Jag skulle ha köpt en med bättre andrahandsvärde (t.ex. UJ) så att inte den totala kostanden blivit så hög...

I dagsläget hade det dock blivit en Cyclone....

Svar på tråden Vilken barnvagn har ni köpt? Pris, tillbehör och betyg!!