Vilken barnvagn har ni köpt? Pris, tillbehör och betyg!!
tänkte försöka få en tråd som samlar info om vagnar i denna djungel! skriv gärna kortfattat!
märke:
pris:
tillbehör:
betyg:
Tack!!
tänkte försöka få en tråd som samlar info om vagnar i denna djungel! skriv gärna kortfattat!
märke:
pris:
tillbehör:
betyg:
Tack!!
märke: knorr nizza 05, med mjuklift lufthjul.
pris: ca 4500
tillbehör: pump, skötväska och "madrass" som man kan dra ihop till åkpåse på köpet. regnskydd
betyg: mkt nöjd förutom att varukorgen går ner i marken när man fäller ihop vagnen.
märke: Emmaljunga city cross -06
pris:4495(?)
tillbehör:skötväska, myggnät & regnskydd
betyg:har inte börjat använda än, men verkar SÅ lätt och smidig, den bästa jag kunde hitta för oss! tror jag kommer bli nöjd!
Jag Har precis fått hem min
One Tree Hill Mountain Terrain (Tre hjuling med kraftiga terränghjul)
Med liggdel oc regnskydd.
Pris: 6985Kr
Har hört mycket bra om denna vagn, jag är hundägare och går mycket på skogsstigar och ibland rakt ut i skogen. Denna vagn är anpassad för de områden men kan kanske upplevas som lite osmidig i stan.
Märke: Hauk - Traxx Jaguar 4
Pris: 5300:-
Tillbehör: 2x regnskydd (ett till sittdelen å ett till liggdelen), hårdlift, babyskydd (går att fästa på chassit)
Betyg:4,5 av 5 än så länge men har ju inte invigt den än ordentligt.
märke: Herqules Razor 6-spin
pris: 3795:- (Babyland)
tillbehör: Mjuklift (som jag inte använder längre)
betyg: 4,5 / 5 det som drar ner betyget är att den är stor o klumpig att fälla ihop och det skramlar om kullagren vilket jag ska gå till butiken och kolla upp. stora plusen är hjulen, stora o svängbara, ståbräda beövs inte för barnet kan stå på stången där bromsen sitter.
märke: Brio Kombi-2005
pris:6200 kr
tillbehör: Skötväska, vinteråkpåse och lufthjul.
betyg: Vet inte riktigt än. Har ju inte provat den ännu!! Men som den känns så är det en 4,5 av 5.
märke:Emmaljunga Sport Combi -06
pris: 6300
tillbehör: Ingenting (Lufthjul får man men det är standard så jag räknar inte det som tillbehör)
betyg: Har inte fått den ännu så jag vet ju inte. Men känslan nu är topp topp!!
märke:En Brio Duo Sportline -05
pris: (Ord pris 3995:- på Rea) Bytte chassi och tog större hjul! Så blev det 5195:- till slut. Babyproffsen i Örebro
tillbehör: Stora Alu-lufthjul, Teleskophandtag. Fick med ett parasoll. (Har allt annat, typ åkpåse, då vi har barn sen förut)
betyg: Gillar stora rejäla vagnar, så den bör passa oss. Vill ha hög och stabil vagn. (Hade Emmaljunga sist, tråkig!!) Så jag tror Brion får högsta betyg, får väl se.. *15 dagar kvar till bf*
märke: EL edge duo comni -05
pris: Ord pris 8500:- ( Vi betalade 5500:-...begangnad använd ca 4 mån....ser ny ut
tiilbehör: skötväska, kudde , täcke, örngott, madrass, parasoll, 2st fotsack, allroundåkpåse, regnsskydd, insektsnät, sittdel
Betyg: Vi har inte invigt den än....vår lill* fis är inte kommen än Men verkar vara en mycket rejäl vagn o super snygg för den delen
Märke: Brio Duo -04 (Köpte den ny i sept 04)
Pris: 5700:- (utförsäljning)
Tillbehör: Åkpåse, regnskydd, skötväska
Betyg: 4 (den har varit bra, men se nedan...)
Skulle dock alllllllllldrig köpt denna vagn eller en liknande om jag efterforskat lite i andrahandsvärdet på dem. Nu efter ett års användning är den värd ca 3 000:- (och då är jag lycklig över att inte ha betalat 8100:- som den skulle ha kostat). Jag skulle ha köpt en med bättre andrahandsvärde (t.ex. UJ) så att inte den totala kostanden blivit så hög...
I dagsläget hade det dock blivit en Cyclone....