Jag håller på att förstöra ännu ett förhållande pga mitt humör
Hej alla människor där ute! Jag hoppas på att få lite respons, tips, råd och medkänsla med den här tråden..
Jag har sedan jag började dejta killar haft tre förhållanden. Jag har sabbat dem alla på grund av mitt humör. Killarna har väl till viss del varit lite "bad guys" och det har varit problem av alla de sorter. Men nu har jag i höstas träffat en så OERHÖRT underbar kille. Han är snäll och mjuk och vänlig på alla sätt och vis och skulle aldrig skada mig eller någon annan. Han är någon jag ser en framtid med och jag vill honom allt väl. Och återigen så håller mitt temperament på att förstöra mellan oss...
Till problemet; jag blir så oerhört lätt irriterad.. Små saker kan få mig på dåligt humör en hel kväll.. Jag har som vanligt inte lagt särskilt stor vikt vid det men nu har snart bägaren runnit över för honom, samtalet kom som en käftsmäll. Trodde inte jag hade gjort honom så illa. Kommer från en uppväxt med en familj där folk är rätt arga på varandra hit och dit, det är inte en så stor grej för mig. Men för honom och många andra är det det.
Jag kan inte förklara varför. Efter att jag brusat upp för något, typ nästa dag, så tänker jag ofta "så jävla onödigt det där var, varför i hela helvete blev jag sådär arg?" Jag har de senaste veckorna verkligen försökt tänka efter och försöka kontrollera mig och det har gått rätt bra. Men det går inte riktigt hundra heller.. Det kan vara små små saker som jag tar personligt som egentligen inte betyder något..
Jag kan inte vara den enda kvinna med den här egenskapen. Har bilden av att det är mer eller mindre vanligt att ha lite humör och lite överkänslig. Men jag håller på att förlora en oerhört viktig människa i mitt liv och det här måste få ett slut..
Någon där ute som gått igenom det här? Som haft ett hetsigt humör och lärt sig kontrollera det? Alla tips, tankar, funderingar och frågor är mer än välkomna. Det sista jag VILL är att vara en "sån" flickvän. Jag respekterar honom och vill alltid vara glad och gullig och ärligt talat så är det fruktansvärt få tillfällen då han faktiskt gör något där en utskällning av mig är befogad. Han förtjänar inte mig. Jag vet det..
Tips, erfarenheter?