Var på Ålidhem (Umeå) ska man bo?
Var på Ålidhem är bäst att bo? Vilka områden ska man undvika?
Var på Ålidhem är bäst att bo? Vilka områden ska man undvika?
Jag skulle nog inte välja ålidhem alls. Men det beror ju på vad du är ute efter? Berghem, nydala, haga tycker jag är trevligare områden än Ålidhem, men det är ju en smaksak. De flest som går i min klass och började att bo på ålidhem har flyttat till något annat område nu.
Jaså är det så illa på Ålidhem? Haga och Berghem har väl jättelång kötid? Skulle absolut hellre bo på Berghem men som sagt, man måste väl ha stått på kö i flera år för att få något där? Därför tänker vi att vi måste hitta ett annat område först och sen om några år, när vi fått bättre kötid, "byta upp oss".
Haga tycker jag inte om. Mariehem, Teg, Sandbacka och Böleäng verkar fint.
Ugh nej, Ålidhem skulle jag inte bo på. Jag gillar Mariehem väldigt mycket, förutom att det är uppför varje gång man cyklar hem... hehe. Nydalahöjd är också bra. Berghem är ju bra det med, men som du säger så är det ju längre kötid som gäller där.
Men ni däruppe bor ni ens i Umeå? Så hemsk är ju inte å-hem, snälla nån. Som om Haga skulle var så mycket bättre :p har bott där när jag pluggade, mycket studenter som bor där. Inget du behöver va speciellt rädd för. Man kan helst aldrig gå hem själv på natten vilket område man bor på.
Eller Mariehem? Nä det är nog värre det om man måste välja.
Ja, jag bor här. Det är studenter, fester, mycket liv och skit på Ålidhem. GIllar man det så är det ju inga problem, men jag föredrar att kunna välja när jag vill festa istället för att behöva ha det i lägenheterna bredvid varje helg. Känner mig inte trygg när jag går där när det är mörkt.
Övriga områden känner jag mig tryggare i, de är lugnare, tystare och har annat jag föredrar. Mariehem är verkligen inte värre, här är tyst och lugnt, nära till Nydala osv.
Äsch, spela roll om man ska hålla sig borta från Ålidhem! Om det nu är så att man MÅSTE bo där i låt oss säga 3-12 månader, vart ska man bo? Vilka områden är de bättre och vilka gator är de sämre? Jag har t.ex. hört att Fysikgränd ska vara sämst, stämmer det?
Lugnast är geografi- och matematikgränd . Fysik-, kemi- och Språkgränd är livligare, mer studenter. Det är inte farligt alls på å-hem, bara jäkligt högljutt på de senare gränderna.
Jag har bott på två olika ställen på Stipendiegränd och ett ställt på fysikgränd. Hade aldrig problem med störiga grannar eller dygnet-runtfester. Tyckte om Ålidhem väldigt mycket! Nära universitetet, nära affär, nära kompisarna, hyfsat nära strömpilen. Trivdes jättebra och jag var ingen partytjej alls...
Någon som vet hur studenthusen är på Mariehem? Är det stökigt eller trevligt? Är studentlägenhet på Nydalahöjd eller Mariehem att föredra? Jag vill helst ha nära till både centrum och universitetet. Vill helst leva studentliv men ändå inte ha fööör stökigt :)