• Anonym (:-()

Vaglar

Hej!
    Under några år har jag fått små vaglar till och från på det övre ögonlocket. Små vita prickar ser det ut som. Har stört mig på dem ofantligt många gånger och någon gång har jag ringt till någon ögonklinik och fått något snäsigt svar att de försvinner av sig själv.
    Sen i tisdags har kag haft en stor vagel i nedre delen av ögat som är stor, svullen och gör ont. Den verkar inte ge med sig så ja köpte kräm på apoteket som jag tar morgon och kväll.
    Men det hjälper inte. Fortfarande stor, röd och svullen.
    Nu ikväll märker jag att jag börjar få en till vagel på andra ögat!? Vad ska jag göra snälla ge mig råd. De gör ont och jag ser ju inte klok ut :-/

Och varför har jag återkommande?? (Har ej diabetes eller roscea).

Tacksam för hjälp

• Svar på tråden Vaglar
  • Anonym (råd)

Detta råd har jag fått av ett flertal läkare: Ta saliv på fingret och smörj med. Fungerar varje gång

• Anonym (Blefarit)

Blefarit! Testa egenvårdsköret med varma kompresser, tops för att trycka ut sekret och ögonlocksrengöring och hoppas på att det ska hålla eländet i schack.

• Fenje

Har också haft en hel del mellan varven ovh ont gör de. Jag har steriliserat en nål och helt enkelt tagit hål på dem och tryck ut grejset, har aldrig fått några problem efter... Säkert inget man ska göra..

• Orkide

Har provat saliv, verkar inte funka. Idag har jag fått två nya! En på ögonlocket ganska hört upp på vänster öga o en på ögonlocket vid ögonfransarna. Så nu har jag två svullna röda på vardera öga! Kom igen gott folk, teorier om varför jag får detta? Kan ju inte visa mig ute utan solbrillor.

• Grappa
    Orkide skrev 2014-03-09 21:10:30 följande:
    Jag som är ts
    Ja det syns på Flört, hela ena ögat är ju igenmurat!!

Tänk på att vaglar smittar, så mascara och kajal kan smitta, handduken kan smitta. Kanske därför de återkommer hela tiden?
  • Orkide

Vårdcentralen säger att jag ska avvakta men jag får ju fler små hela tiden! O den största jag haft vill inte försvinna helt. Ska jag vara konstant svullen där vid ögat nu??

Svar på tråden Vaglar