Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Varför barnvagn?

Och var har man då alla saker som måste med för en heldag? När lillasyster kom sov fortfarande stora middag. Jag var ofta ute med båda barnen själv. Skulle jag då burit båda + packning?

Rocket Mania skrev 2014-03-09 10:59:32 följande:
    Då slänger man upp barnet på ryggen i sele. Icke-problem löst.

• älskarlivet81

Hahaha

sextiotalist skrev 2014-03-09 11:14:41 följande:
    Ja, babyskydd, skötväska, packning för tre personer, upp på ryggen bara. Varför ska man göra det praktiskt och bekvämt för sig?

• älskarlivet81

Du har ingen kräkbebis hör jag!

Flickan och kråkan skrev 2014-03-09 20:08:26 följande:
    Men enbart ett barn som är mellan 0-6 månader (och även rätt mycket längre om man inte ska vara borta hela dagen) så behöver man ju egentligen nästan ingenting. Jag stoppar en blöja, en body och ett par tvättlappar i en plastpåse i fickan och sedan går jag. Ska jag vara ute hela dagen så tar jag ryggsäck och stoppar ner ett par blöjor till samt en liten handduk och en plastpåse. När de börjar äta annan mat och pottränar så behöver man packa lite mer men man kan komma undan rätt lätt ändå.

• älskarlivet81

För mig innebar att ha kräkbebis (och bajsbebis) att både jag ocj bebis behövde 3-4 ombyte + 5-6 blöjor etc, med oss ut varje gång! Det var ofta 3 ombyten innan lunch och dessutom hade vi 2 blöjbarn under några månader.

Flickan och kråkan skrev 2014-03-09 20:29:29 följande:
    Nej, inget av mina tre har varit några kräkisar. Praktiskt ur packningssynvinkel . Vi hade en lite tyngre packningsperiod dock då jag hade två pojkar som typ aldrig höll tätt. Många kalsonger och byxor . 

Svar på tråden Varför barnvagn?