Inlägg från: Dr Mupp |Visa alla inlägg
  • Dr Mupp

Varför barnvagn?

Rocket Mania skrev 2014-03-09 10:59:32 följande:
    Då slänger man upp barnet på ryggen i sele. Icke-problem löst.
    Samtidigt som du har ett barn på magen två springades runt benen och händerna fulla med matkassaar. Bra tänkt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Dr Mupp
    Flickan och kråkan skrev 2014-03-09 13:10:37 följande:
    Jag har som sagt tre barn. Jag tycker att det är fantastiskt mycket smidigare att ha ett sovande barn på mage eller ryggen om jag samtidigt har två barn i mer "rörlig" ålder. Jag är klart mycket friare rörelsemässigt och kan dessutom ta båda mina stora i ett stadigt grepp i varsin hand. Det går ju inte om man ska knuffa vagn med minst en hand/arm. Man måste ju inte veckohandla med alla barn som ensam förälder i samma veva som man varit på heldagsutflykt . Vet inte så många mammor eller pappor med vagn som gör det heller .

Om man vill ha barnvagn så har man barnvagn, men som heltidsbärare under många och med flera barn så tycker jag argumenten mot att bära i den här tråden har varit besynnerliga. Känner inte alls igen det från min egen vardag. 
    Tre barn funkade för mig med, det var när fyran kom som det inte fungerade. Jag hade ont i kroppen och kunde inte bära två barn samtidigt. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Varför barnvagn?