Inlägg från: BeanBag |Visa alla inlägg
  • BeanBag

Varför barnvagn?

Vagnen har jag till att frakta allt vi har med oss och som sovplats till barnet. Ska jag bara springa in på affären så tar jag sele eller sjal.

• BeanBag

Om man hat ett barn ja. Med tre krävs lite mer

Flickan och kråkan skrev 2014-03-09 20:08:26 följande:
    Men enbart ett barn som är mellan 0-6 månader (och även rätt mycket längre om man inte ska vara borta hela dagen) så behöver man ju egentligen nästan ingenting. Jag stoppar en blöja, en body och ett par tvättlappar i en plastpåse i fickan och sedan går jag. Ska jag vara ute hela dagen så tar jag ryggsäck och stoppar ner ett par blöjor till samt en liten handduk och en plastpåse. När de börjar äta annan mat och pottränar så behöver man packa lite mer men man kan komma undan rätt lätt ändå.

• BeanBag

Det beror ju på vad man ska göra. Vi är ofta ute hela dagarna så då är det både matsäck och ombyteskläder som ska med plus blöjor och mat till bebisen. För en sväng på stan behövs mindre packning så då kör vi oftas på sele eller sjal.

Flickan och kråkan skrev 2014-03-09 20:20:20 följande:
    Ja, jag har tre och vet att det behövs mer då, men verkligen inte alltid och man blir rätt bra på att just enbart ta med det nödvändiga tycker jag. Jag ser ofta rätt vällastade barnvagnar där det bara är förälder + ett barn .

Svar på tråden Varför barnvagn?