KimPossible skrev 2014-03-09 19:39:26 följande:
För att det är praktiskt och bekvämt?
Ärligt talat känns hela frågan lite som att fråga varför man använder sig av vattenklosett, rinnande vatten och tvättmaskin.
Nu har jag visserligen läst att våra barn är onaturliga eftersom de inte har velat bli burna och ammade 24/7, men jag köper inte riktigt det. Sanningen är nog att barnen visserligen ville bli burna och vara nära ibland men långt ifrån alltid, samtidigt som vi föräldrar inte heller såg någon anledning till att bära bara för bärandets skull om barnet ändå var nöjt på annat vis. Det hade vi helt enkelt inte lust eller ork till.
Det där med flashandet av snygga barnvagnar tror jag är en ytterst liten procent. Möjligen förekommer det bland unga, bloggande morsor i innerstan som vill matcha vagn med resten av outfiten.
De flesta bärande föräldrar kombinerar det med vagn och väljer det som känns bäst i stunden. Vi har valt att skippa vagn för att det helt enkelt passar oss bra. Jag tänker som du fast tvärtom. Varför köra runt i vagn bara för "vagnandets" skull om barnet ändå är nöjt på annat vis/när man bär

. Man bär ju oavsett inte barn "alltid" särskilt länge. De blir krypande och gåendes inom en inte alltför lång framtid.
Sedan tycker jag faktiskt inte att det är så märkligt att barnvagnen väljs med omsorg och att man vill att den ska vara välfungerande och snygg. Jag tänker ju likadant när det gäller sjalar och selar. Har alldeles för många, men det finns ju så många fina och så har de olika bäregenskaper. Lite fåfänga är vi nog till mans och är svaga för det vi tycker är fint

. Priserna på barnvagnar är bara aningens mer galna......som nya.
Jag reagerar bara på dem som mer eller mer tycker att man borde låsas in på hispan för att man inte har vagn. Vi väljer ju inte för att vi försöker plåga oss själva utan för att det fungerar väldigt bra för oss. JAG tycker att vagnar är otympliga åbäken och känner en väldig frihet för mig och barnen genom att bära

.