• soffliggaren

Kronofogdsupplysning.

Jag vill veta om en person är skuldsatt och jag har namn och personnr men inte dom fyra sista.

Hur gör jag och får personen reda på detta efter ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-09 11:36
    Tack för tipsen. Jag får se om jag kollar vidare. Vill inte att personen får reda på min sökning.

• Svar på tråden Kronofogdsupplysning.
  • Anonym (Ja)

Personen får reda på det, man brukar få brev hem. Och du kan nog inte kolla det om du inte har de fyra sista siffrorna, för det är dom som säger vem personen är ju typ.

• Anonym (KM)

Kollat www.upplysning.se?

Där ser jag de 4 sista. Har ett anonymt och gratis konto där. Men vill jag ha ekonomisk info kostar det

• Anonym (KM)
    Anonym (Ja) skrev 2014-03-09 11:19:29 följande:
    Personen får reda på det, man brukar få brev hem. Och du kan nog inte kolla det om du inte har de fyra sista siffrorna, för det är dom som säger vem personen är ju typ.

Ringer man skatteverket så är man Anonym. Ingen som frågat vem jag är när jag sagt att jag ev ska göra affärer med xxxxxx-xxxx och vill veta om denna har skatteskulder
  • soffliggaren
    Trodde att det gällde kreditupplysning. Så det funkar inte att jag frågar om Göran Larsson 1973-00-00 skriven på A gatan i Närke ?

Funkar det om jag söker i taxeringskalendern på nätet. Bara kolla inkomst ? Där syns det väl inte att jag sökt ?

Göran Larsson är en påhittad figur. Det är väl bäst jag skriver det Glad
  • Anonym (ö)

Om du får fram hela personnumret kan du ringa Kronofogden på 0771-737300 och fråga om personen förekommer i deras register. Ingen får reda på att du ringt.

• Anonym (Fingal)
    Fel! Var tyst om du inget kan.
    Surrender4Me skrev 2014-03-09 11:22:24 följande:
    www.ratsit.se
    Kostar pengar och personen får hem ett brev om att du fått ut uppgifter om han.
    Anonym (KM) skrev 2014-03-09 11:22:44 följande:

Ringer man skatteverket så är man Anonym. Ingen som frågat vem jag är när jag sagt att jag ev ska göra affärer med xxxxxx-xxxx och vill veta om denna har skatteskulder
    Men lämnar Skatteverket verkligen ut uppgifter om skatteskulder? Jag är osäker. Och Skatteverket har inte listor på alla andra skulder.
    Anonym (ö) skrev 2014-03-09 11:27:17 följande:
    Om du får fram hela personnumret kan du ringa Kronofogden på 0771-737300 och fråga om personen förekommer i deras register. Ingen får reda på att du ringt.
    Äntligen rätt svar. Lyssna på "Ö"!
  • soffliggaren

Tack Fingal. Jag snurrade in på Ratsit och tog fliken där ingen kopia på söket skickas till personen. Det var inte intressant och jag vill inte betala för tjänsten.

Jag får släppa hela grejen helt enkelt.

• Surrender4Me

Alla kreditupplysningar som görs meddelas till den personen som dom har slagit på, därför måste man vara inloggad eller legitimera sig, det går inte att komma ifrån det vad ni andra än säger.Du kommer heller inte få några svar av KF.

Svar på tråden Kronofogdsupplysning.