Ett serviceyrke för mig, det är dit jag söker mig, efter att ha valt ut stället, betalar för mig och förväntar mig att få det som jag vill. Ingen ifrågasätter om jag vill ha bearnisesås på pannkakorna, jag får de, för jag betalar för det. Jag får rosa och röda slingor i håret, för jag betalar för det och frissan ska bara hålla käften och le
Hon kan försöka få mig att tänka om, men hon ska göra som JAG VILL i slutändan! Sen ska inte jag som kund vara otrevlig och man ska inte som servitris behöva ta vilken skit som helst. Men det är serviceyrke för mig! Så länge jag betalar så förväntar jag mig service i nivå med det jag betalar för! Mindre pengar, ja det kan leda till mindre bra mat och mindre leende servitris, men man får vad man betalar för!
Vården bygger på medicinska bedömningar och omvårdnad. Teoretiskt sett är det ingen som vill ha vård! Man vill vara frisk, man blir indirekt tvingad att söka vård (vi kan här utesluta privat plastikkirurgi etc). Jag vill inte ringa polisen, för det innebär att jag blivit utsatt för ett brott i någon form och ringer jag räddningstjänsten är det för att det är fara för liv och egendom.
Alla betalar skatt för att finansiera detta system, så att det finns när vi måse ha det!
Att sen polisen, brandmännen och vårdpersonalen är trevliga i sitt sätt, det hör till vanlig uppfostran. Men det finns situationer när vi inte är det, det kan finnas riktigt goda skäl till det och då ska ingen näbbgädda komma och hävda att det är servicerke och man ska alltid vara trevlig och kan man inte det ska man sluta....punkt!