Inlägg från: Saltvatten |Visa alla inlägg
  • Saltvatten

vad köpte ni på ullared?

Jag var på Gekås idag och jag och maken passade då på att ta oss en liten tur på bebisavdelningen, men köpte inget.
    Såg dock en del som var både fint och prisvärt, t ex skötbäddarna för 149 kr och Babybjärn babysitter 999 kr. Nu jobbar ju min man där också så vi handlar ju det vi behöver sen till bebisen (just nu alias guppyn) med 10% rabatt Skrattande
    Fanns en del söta bäddset. Badbaljan kommer jag nog hellre köpa på IKEA, tycker deras är både billigare och ser bättre ut då den har lite gummiräfflor undertill för bättre stabilitet som jag inte tror den på Gekås hade. Men sen är det ju mycket annat som är billigt och som det är prisvärt att köpa om man ändå åker dit, som t ex nappar, MAM-produkter, tvättlappar o s v.

• Saltvatten

Har fyndat lite mammatröjor på Gekås Cool
    Den svartvita längst ut till höger köpte jag dock i vintras så den finns inte kvar. De andra två köpte jag 13/6.
    Svartvita tröjan 99 kr
    Blåa tröjan m vita streck 50 kr
    Blå kortärmade 90 kr
  • Saltvatten

Vi hittade underbara ekologiska underlakan till spjälsängen när vi var där igår, men tyvärr låg det bara provexemplaret kvar och när vi hörde efter var de slut för tillfället!
    Synd för de var jättemjuka och sköna Glad
    Men då är det ju att maken jobbar där så kan han hålla utkik när det kommer in fler Skrattande Men det blev iaf ett bäddset i samma ekologiska material. Passade även på att köpa babyinsats till badbaljan (själva baljan köpte vi däremot på IKEA då jag tycker deras verkade bättre och billigare).

Jag går in i v 9 imorgon och jag handlar redan. Vi har förberett massor redan, vi började tidigt redan förra gången när vi tyvärr fick missfall. Och av längtan efter barn så har vi de sista åren köpt lite babysaker när det blivit tillfälle.
    Så vi har redan en jättefin vagn, babybjörn bärsele, babygym, lite kläder o s v.

Det är tidigt att handla men jag köper gärna nån liten sak då och då för att påminna mig om att pyret fortfarande finns där inne den här gången. Det får mig att må bättre och se framåt istället för att gå och vara orolig för ett nytt missfall.

Min man fick ett infall igår och köpte ett storpack med blöjor *skratt*. Han ville passa på medan de fanns billigt (tyckte vi iaf). Pampers för nyfödda 134 st för 179 kr (blev ca 161 kr efter att makens rabatt var dragen).

• Saltvatten

Jag går och väntar på att de ska få in de där mjuka lakanen igen! De är för tillfället slut både till vagga och spjälsäng.

Har däremot köpt två set av påslakansetet i samma material, hur mjukt och skönt som helst Glad

• Saltvatten

Gjorde en tur på babyavdelningen idag.
    Kom hem med:

- Skötbord
    - Babybjörn babysitter
    - Fleeceoverall
    - Omlottbodies + mysiga byxor
    - Sockar
    - Kudde & påslakan t spjälsäng
    - Amningskudde
    - MAM nappar + nappflaska + amningsnapp
    - Natusan produkter
    - 2 stycken sköna bebisfiltar
    - Mammatrosor (som var väldigt sköna och billiga, ca 40 kr för 2 par)
    - Mammatights

• Saltvatten
    pusshjärta skrev 2014-09-20 23:03:27 följande:
    Skulle vara kul å veta priser :) ska dit i oktober :)

Skötbordet= 499 kr
    Babysittern= 999 kr
    Fleeceoverall (Spöket Laban)= 169 kr
    Kudden t spjälsängen= 50 kr
    Påslakan (ekologiskt o jättesköna)= 70 kr
    Bebisfilt från Yabadabado= 90 kr
    Mammatights= 45 kr
    Köpte två bodies, två par sockar och ett par byxor= totalt 123 kr
    MAM flaska= 45 kr
    MAM nappar (3 st)= totalt 70 kr
    Amningskudde= 130 kr

Glad

• Saltvatten
    Stampe skrev 2014-09-23 18:58:57 följande:
    Såg nu att saltvatten har skrivit pris på skötbordet. Är du nöjd med det? Stabilt?
    Mitt som jag har köpt står fortfarande nerpackat då jag ännu bara är i v20 Glad
    Men det som stod i butiken tyckte iaf jag kändes stabilt.
  • Saltvatten

För er som ska till Ullared och babyshoppa så hade de åtminstone i veckan som gick fått in sina helt underbara ekologiska underlakan till spjälsäng och vagn/vagga. Kostar ca 60 kr/st.
    Vi köpte på oss runt 5-6 par såna då de är sååå underbart mjuka Glad

• Saltvatten
    Elinors skrev 2015-01-02 20:41:57 följande:

Fina grejer alla köpt! ???? ska dit i februari och tänkte höra om någon som nyligen vart där vet ifall dem har ergobabys ekologiska bärsele? Och vilka färger den eventuellt finns i? Undrar också hur det är med barnvagnstillbehör såsom regnskydd, paraply/solskydd, myggnät, skötväska? Har en brio go 2014 men det är inte så noga att det är brios egna märke på tillbehören så länge det passar till den :)

Just den bärselen tror jag inte att de har. Sen är det svårt att förutsäga vad de kommer ha inne i butiken om en månad eller ens om en vecka då utbudet kan variera snabbt. Men det finns iaf just nu en del tillbehör som regnskydd, hjulskydd, åkpåsar o s v. Skötväskor finns men sen hur bra de är vågar jag inte svara på riktigt.
  • Saltvatten

Har tyvärr inte tagit bild men var där häromdagen och fick tag i en jätteskön amningströja samt ett amningsnattlinne för totalt ca 190 kr Skrattande

• Saltvatten
    Emelieeme skrev 2015-05-19 19:39:52 följande:

Någon som vet vad påslakan och lakan kostar till vaga/ vagn? Och nappflaskorna kostar och Haklapp ? Och handduk till nyfödd?

Finns lite olika att välja på. Tror de har babybjörns haklappar där också, kommer däremot inte ihåg priset.
    Men MAM:s nappflaskor som vi köper (0-6 mån) har jag för mig kostar 45 kr för 160 ml storleken.
Svar på tråden vad köpte ni på ullared?