Snälla hjälp mig!!! Abort eller inte.
Har träffat en man ett par gånger. Vi klickade jätte bra redan första gången vi träffades och båda kände att det finns något mer än bara sex.
Han är 48 och jag 25. Han bor i Sthlm och jag Gbg. Jag har ett barn som är 1 år sedan innan.
Vi hade oskyddat sex och jag har nyss fått reda på att jag är gravid. Han är så panikslagen att han är jätte rädd för ha sex med någon överhuvudtaget.
Han vill att jag gör abort och tycker att det borde vara ett självklart val för båda. I början när jag fick alla symptomen och jag misstänkte att jag var gravid, var jag helt inställd på att göra abort. Men nu är jag inte helt säker längre. Tänk om jag ångrar mig. Eller som jag är mest rädd för, att hitta mannen i mitt liv som vill ha familjelivet för sent när jag inte är fertil längre eller att det blir ofrivillig barnlöshet. Jag är också rädd för att jag ska gå in i en depression som jag har haft tidigare. Har också vänner som gjort abort och såg hur dåligt de mådde.
Mannen jag träffar har haft bonusbarn i tidigare förhållande så helt nollställd är han inte och han tycker om barn. Är övertygad om att han till och med skulle bli en bättre pappa än vad mitt barns pappa är. Han har ett välbetald jobb så ekonmin är inget hinder.
Hur ska jag prata med honom?
Finns det någon som vart med om en liknade situation?
Hur ser ni män på detta? Hur skulle ni göra, ta ansvaret eller se till att tjejen gör abort? Och hur skulle ni göra/reagera om hon inte går med på aborten? Är mycket tacksam för svar