Inlägg från: Anonym (nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nja)

Snälla hjälp mig!!! Abort eller inte.

Ingen kan tvinga dig till abort eller inte, men man kan ju ha åsikter.
    Jag tycker inte situationen är ideal för att behålla detta barn.
    Mannen vill inte vara med. Han bor långt bort och kommer inte ens kunna vara speciellt delaktig.
    Du har ett barn sedan tidigare med en annan pappa.
    Det du är mest rädd för är att hitta mannen i ditt liv för sent... men du kommer ju ändå aldrig vara ofrivilligt barnlös - du har ju ett barn!
    Om du menar att du kanske inte får barn med just mannen i ditt liv pga att du är för gammal när du träffar honom förstår jag inte hur detta barn kan ändra på den saken.

• Anonym (nja)
    Madamesweet skrev 2014-03-10 11:20:19 följande:
    Om jag behåller det så kommer jag nog att flytta till honom. För jag frågade honom om han skulle klara av att ha ett barn i en annan del av Sverige och han svarade nej. Såpas väl har jag uppfattat honom som han inte är den person som bara skulle skita i allt och lämna mig. Ofrivillig barnlöshet är kanske inte rätt ordval. Men det jag menar är drömmen om fler barn och syskon mitt till barn. Skulle inte kunna tänka mig ett liv med bara ett barn och inte kunna ge mitt barn syskon. Enligt mig är barn meningen med livet. Har till och med tänk att om jag inte hittar den rätta innan jag blir 35 så kommer jag att inseminera mig
    Men har du pratat med honom om detta? Han kanske inte alls tänkt sig ett liv med dig, eller vill att du flyttar till honom. Ni har bara träffats ett par gånger.

• Anonym (nja)

En nyfiken fråga:
    Visste ni båda om att ni hade oskyddat sex, eller trodde någon av er att det var säkert?
    Hur tänkte du när du valde att ha oskyddat sex med en främling?

Svar på tråden Snälla hjälp mig!!! Abort eller inte.