• steen167

Sveriges längsta kvinna?

Vem är Sveriges längsta kvinna? Jag själv (kvinna) på 35 år är 186cm och har en dotter som fyller 14 senare i år och hon är 189cm. Men jag har stött på längre kvinnor, så hur långa är ni själva? Ni långa tjejer, eller hur lång är den längsta tjejn/kvinnan ni känner eller stött på i Sverige? skulle vara kul och veta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-10 17:37
    Jag menar levande kvinnor i nutid, vet ni någon över 2meter som bor i sverige?

• Svar på tråden Sveriges längsta kvinna?
  • HeddaBroberg

Jag är själv 176 cm och 13 år, så jag kan nog växa mer.

Hatar dock min längd och har komplex över den, jag läste för ett tag sen om en kvinna som var ca 200 cm.

• Bella93912

Jag är själv 182cm och är bara 13 år ,jag har aldrig mött en kvinna/tjej som är lägre än mig. Är längre än både min mamma och storasyster .

• toatonvis

hej!
    jag heter Tova och är 11 år.
    jag är 1m 61,5cm lång. min mamma är 1m 63,9cm.
    mina bonussyrror är också 11år men de är längre än mig.
    Trolla: 1m 68cm
    Smilla:1m 62cm
    våra pappor är runt 2m. men inte våra mammor. 

• Ronga

Ta en sväng förbi St Görans ögonsjukhus i Fridhemsplan. Kortaste tjejen var runt 1.80...alla brudar var giganter där. 

Ronga är en trevlig och äventyrlig sköldpadda
  • Lillarapunzel

Har träffat många både tonåringar och vuxna kring 178-184 cm. Någon enstaka runt 185-190 cm. Men den längsta måste vara 193-194 cm, om jag inte missminner mig (länge sen jag såg henne). 

• Linie

Jag är en tjej på 12 år och är 175 Cm lång min mamma är 184 Cm och min pappa 2oo Cm men jag har träffat en kvinna som är 202 cm

• josefinaav

Jag är 14 år och är 183-184 cm lång. Jag känner mig jätte lång vart jag än går för alla tjejer och killar i min skola är kortare än mig, det är bara några få killar som är längre eller jämn långa. Jag har aldrig mött på en tjej som är längre ön mig...

• vici

Ja det var långt ju.
    Är själv 175 som vuxen och har alltid tyckt jag varit lång, men i detta forum är jag ju kort.
    Har tänkt på det sista året, att jag ofta träffar eller ser tjejer som är längre än mig.
    Tex på jobbet är jag bara 4:e längsta kvinnan......tidigare var jag alltid längst

• livserfaren
    steen167 skrev 2014-03-10 15:30:45 följande:

Vem är Sveriges längsta kvinna? Jag själv (kvinna) på 35 år är 186cm och har en dotter som fyller 14 senare i år och hon är 189cm. Men jag har stött på längre kvinnor, så hur långa är ni själva? Ni långa tjejer, eller hur lång är den längsta tjejn/kvinnan ni känner eller stött på i Sverige? skulle vara kul och veta 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-10 17:37

Jag menar levande kvinnor i nutid, vet ni någon över 2meter som bor i sverige?

Får man fråga vilken fotstorlek du har.Nyfiken.
Svar på tråden Sveriges längsta kvinna?