Hur orkar ni andra lärare?
Jag har samma nivå som du, alltså högstadie, och känner igen mig exakt. Dina ord kunde vara mina. Exakt! Jag har sista två åren haft problem vid stressiga perioder, du vet.. Nationella prov eller betygshetsen. Då har jag fått magsår, sömnproblem mm I början av december fick jag återigen problem, denna gången även med påverkan på hjärtat. :/ Kämpade på, med nya mediciner, till v 7. Då var all ork slut. Jag gick in i väggen efter att en händelse fick mig ur balans. Jag är nu sjukskriven pga utbrändhet, dock med ett par veckor i taget i sjukskrivningen. Jag medicinerar och går hos kurator. Jag inser att jag inte kan återvända till mitt yrke. Mitt yrke har nästan knockat mig totalt. Men vad sjutton ska jag göra? Jag har ju barn att försörja, är ensamstående.. Har ju inte råd att börja jobba på donen direkt. :/ Så jag förstår dig. Det är nu som jag inser att vårt yrke är sjukt. En omänsklig arbetsbelastning. De enda sättet att överleva yrket är att vara extremt stresstålig eller att inte göra sitt bästa. Tyvärr är det så...