Inlägg från: Thomas66 |Visa alla inlägg
  • Thomas66

    "Vad är det för skillnad på det nazistiska våldet och det från AFA?"

    Cal XVI Gustf skrev 2014-03-14 23:39:23 följande:
    Nu har afa även gett sig på Ung Vänster: storstockholm.ungvanster.se/2014/03/14/ung-va.../ Med anledning av lördagens manifestation mot nazistiskt våld blev Ung Vänster Storstockholms ombudsmän igår utsatta för hot från Antifascistisk Aktion. Igår vid 18-tiden kom tre män i 25 års-åldern som utgav sig vara från Afa in till Ung Vänster Storstockholms distriktscentral och agerade hotfullt gentemot distriktets två ombudsmän. De krävde att få talartid på lördagens manifestation mot nazism där Ung Vänster Storstockholm är en av arrangörerna. Man hotade med att sabotera manifestationen och se till att den inte skulle kunna genomföras. Hoten handlade också om att sabotera för andra demonstrationer runt om i landet, specifikt genom att stänga ute Vänsterpartiet och Ung Vänster bland annat i Malmö. Man pratade om att se till att artister som var inbokade inte skulle kunna uppträda. Männen var mycket aggressiva och var så högljudda att grannar i huset kom ut på balkongerna. De skrek att ?om vi inte får ha en talare på demonstrationen så kommer det att gå jävligt illa för er? och ombudsmännen blev kallade för ?fitta? och andra kränkande ord samtidigt som männen sa att de ?skulle pissa på dem?. De två ombudsmännen som är kvinnor i 20-årsåldern blev till sist så pressade att de lovade talartid åt representanter från Afa för att få männen att lämna platsen. På plats på distriktscentralen fanns samtidigt yngre medlemmar.

    Haha hårt att vara vänster, men inte tillräckligt vänster.
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-17 22:16:54 följande:
    www.kristianstadsbladet.se/debatt/article2112... Läs och begrunda.

    Men du, tror absolut att du är en omtänksam och trevlig tjej eg. Nu har ju dina idoler här kört samma sak här i snart en vecka, så det blir lite larvigt och lite för partiskt. Mitt tips bilda dig en egen uppfattning ist i verkliga livet. Och lyssna/tänk kritiskt på det du läser, så blir världen antagligen mycket bättre.
  • Thomas66
    EnAnonumius skrev 2014-03-20 05:36:43 följande:
    Jag har INTE sett någon i denna tråden försvara nazismen och högerextremisten. Det jag däremot har sett i denna tråden (inklusive mig själv) försökt att förklara för folk som blundar för vad vänsterextremisterna står för och vad de har för rötter och vad de sysslar med. Vänsterextrministerrn är fan inte ett dugg bättre än högerextrminister. Jag kan säga så här sitt du och läse på och studera vad som skett innom kommunistiska regimer, och vad vänsterextremister sysslar med i sin idéologiska kamp. Det skall aldrig blunda för, bara för att nazister dras för vissa saker i sin idélogiska kamp. Jag har sagt det förut och jag säger det igen.. Jag anser att all form av extremism är extremt kontraproduktiv. Sedan är det skit sak samma om det är en djurrättsextremist, vänsterextremist, högerextremist och andra former av politiska/ideella extremism.
    themia skrev 2014-03-19 20:33:56 följande:
    Är du nazist eftersom du försvarar dem?
    Argumentationsfel ser jag här.. "Guillt by Association". Då kan man ställa samma fråga till dig då. Är du kommunist i och med att du försvara vänsterextremister genom att försöka framställa högerextraminister som värre?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

    Nejdå hen är mp politiker sedan många år, och har du otur så betalar du hens- lön.
  • Thomas66
    themia skrev 2014-03-20 17:50:44 följande:
    Som fritidspolitiker har jag ingen lön, liksom den stora majoriteten av politiker i landet. Du verkar inte veta mycket om hur Sverige styrs.
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

    Tack gode Gud för det . Iaf skapligt surt att kvaliteten ligger där efter 20 som politiker , och att du tror att det styrs av icke-folk. Men men Sverige i ett nötskal. Nu är jag fördomsfull och generaliserar , är det ok?
  • Thomas66
    themia skrev 2014-03-20 19:52:40 följande:
    Du får naturligtvis generalisera så mycket du vill. F.ö. begrep jag inte inlägg
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

    Förstår det.
Svar på tråden "Vad är det för skillnad på det nazistiska våldet och det från AFA?"