• Pocahontas72

SommarSemester i Sverige med barn utan bil

Jag o mina barn, 11 och 14 tycker om att hyra en stuga nånstans i Sverige på sommarsemestern.
    Men utan bil är det svårare. vad jag undrar är om det ens är möjligt?!

Det går säkert bussar o tåg , men inte enda fram till stugbyn
    Sen när man väl är framme behöver man ju handla mat , för det kan man ju inte ha med sig så mkt av för då blir d för mkt att bära

Jag får väl helt enkelt tänka om kanske, är det nån som har nåt tips om nåt annat el liknande att göra för mig o mina flickor ! ??

Vi har åkt tåg på semester o det var super men då till vänner o familj.

Jag har tyvärr inte råd med en bil och inte heller att hyra;-(
    Har i vanliga fall inte råd att hyra stuga heller(som ensamstående)
    Men kommer ha det i sommar pga ofrivillig husförsäljning.
    Tack!

• Svar på tråden SommarSemester i Sverige med barn utan bil
  • mia maria

Jag har tyvärr inget tips på camping dit det är möjligt att ta sig utan bil (men det finns säkert, konstigt vore det ju annars - särskilt om du kollar upp bussar o så!) men däremot kan jag ju tipsa om att boka hotell några nätter i en storstad. 
    Scandic brukar ju ha bra priser via www.ica.se, o om ni åker till t.ex. Sthlm eller Göteborg (vet ju ej var ni bor...?) så finns det ju möjlighet att ta båtar ut i skärgården om ni vill bada osv? I Sthlms skärgård finns det ju t.ex vandrarhem på en del öar där ni skulle kunna bo en natt, bara ett exempel!

• evaoregon

Kolla på någon stuga i Skåne som ligger nära bussar och/eller tåg.  Det borde gå att hitta något i t ex Ystad eller liknande.  

Svar på tråden SommarSemester i Sverige med barn utan bil