Vad ska jag ta mig till?
Jag har ingen erfarenhet av abort, men när jag läser hur ledsen du är måste jag bara skriva. Du vet ju att beslutet ligger hos dig/er, och om jag tolkar dig rätt så lutar det åt abort? Jag tror att vilken väg du än går, så blir det den rätta. Därmed inte sagt att det kommer att bli lätt. Om du väljer abort så gör du det av kärlek till din nuvarande familj, tre barn och man. Om du väljer att behålla så gör du det kanske i första hand för fostret i magen, men såklart även det av kärlek. För om du behåller så kommer du och din man ha fyra barn som ni älskar. Dina barn kommer ha ytterligare ett älskat syskon. Men du är rädd att relationen inte överlever? Jag har själv tre barn. Vi hade två barn i 6 år och hade det jobbigt ibland. Jag ville ha ett barn till och min man tyckte först att jag var tokig. Vi fick dock ett till, och det är ingen dans på rosor. Jag ångrar ju såklart inte barnet. Skulle vi gå skilda vägar så tror jag att det hade hänt förr eller senare ändå. Men det var meningen att vi skulle få ett barn till. Vet inte om jag har hjälpt dig något eller bara gjort dig ännu mer förvirrad. Som sagt, jag tror att vad du/ni än väljer så blir det rätt för er! Lycka till!