mr me skrev 2014-03-12 13:30:30 följande:
Ja, det är ju den åsikten du ger uttryck för genom din aversion mot ordning och reda där du menade på att det bara är gamla stofiler som vill ha sådant.
Och i övrigt kan jag förstå om du har svårt att se orsaks-verkanssamband och har svårt att förstå att förändringar i skolan, eller i samhället i stort, kan få negativa konsekvenser oavsett hur goda intentionerna än är.
"Attityden till sex har förändrats i vissa grupper av ungdomar. Enligt de båda poliserna har den blivit betydligt råare, särskilt bland unga killar. Att 10–15 tonårskillar samtidigt förgriper sig på en tonårstjej är inte längre ett ovanligt ärende, utan händelser som polisanmäls ett par gånger i månaden.
Samtidigt har gränserna för vad vissa tonårstjejer tror att de 'måste' ställa upp på förflyttats. De hamnar i situationer de inte har kontroll över och i väldigt många fall filmas de. Filmerna används av killarna som påtryckningsmedel: ställ upp igen – annars hamnar filmen på internet."
"Mihajlo Mrdjen hade besökt en skola, på väg därifrån såg han hur två killar tog tag i en kvinnlig skolkamrats huvud och pressade ner det mot deras skrev. Mihajlo gick fram till dem och frågade vad de höll på med.
– De var väldigt kaxiga – tills jag presenterade mig som utredare vid polisen. Jag frågade flickan om hon ville göra en anmälan om sexuella trakasserier. Men hon sa nej, hon tyckte inte att det spelade någon roll. 'Det händer hela tiden, jag är van', sa hon."
www.dn.se/sthlm/raare-attityd-till-sexbrott-b.../
Med det sagt så tror jag att personer som tänker och resonerar som du borde vara lite mer ödmjuka innan ni hånfullt börjar komma med utlägg om att det bara är gamla stofiler som vill ha ordning och reda samt disciplin i skolan. Ni är ju faktiskt direkt medskyldiga till dessa övergrepp på unga tjejer som sker på svenska skolor varje dag.
Nej, jag har verkligen inte skrivit något om att jag skulle ha någon aversion mot ordning och reda. Tvärtom. Men jag förstår att du valde ut mitt inlägg för att få ge uttryck för
dina åsikter någonstans. Vad jag skrev verkade inte spela någon roll...
Det blir ju en Goddag Yxskaft-diskussion när du själv sitter och hittar på vad andra tycker...